Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Stały podgląd w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa IT dzięki narzędziu typu Unified Endpoint Management – baramundi software AG.

Administratorzy IT, którzy nie są w stanie skontrolować jakie oprogramowanie lub urządzenia wykorzystywane są w przedsiębiorstwie, nie mogą skutecznie zabezpieczyć infrastruktury IT firmy. Pojawiają się więc pytania: u którego pracownika i na jakim urządzeniu zainstalowano określone produkty? Jakie urządzenia, np. drukarki lub switche, są podłączone do komputerów? Odpowiedzi na te kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa kwestie daje rozwiązanie do ujednoliconego zarządzania urządzeniami końcowymi (UEM).

 

Przy jego pomocy rejestrowane są automatycznie wszelkie wymagane dane i informacje. Wspomniane narzędzie wspiera pracę administratorów – zapewnia przejrzystość złożonej infrastruktury IT, a także wskazuje kiedy i w których miejscach należy podjąć niezbędne działania. Wszystkie dane dotyczące sprzętu i oprogramowania są dostępne w ramach kompleksowej inwentaryzacji. Ponadto można stwierdzić jakie zasoby są przyporządkowane do określonego działu lub komputera. Urządzenia obsługujące protokół SNMP są rejestrowane i inwentaryzowane w sieci wraz z rozpoznaniem wersji oprogramowania firmowego i konfiguracji oraz odczytaniem statusów błędów.

 

Łatwe rozpoznawanie maszyn wirtualnych i fizycznych

Za pomocą rozwiązania do ujednoliconego zarządzania urządzeniami końcowymi można bardzo szybko ustalić, które urządzenia końcowe są wirtualne, a które fizyczne. Administratorzy inwentaryzują na przykład istniejące środowiska VMware i w ten sposób otrzymują istotne dane o urządzeniach wirtualnych i zasobach hipernadzorcy. Poza uzyskaniem przeglądu wszystkich wirtualnych urządzeń hostowanych, udostępniane informacje dotyczą również hostów, pamięci danych, klastrów i puli zasobów. Oprogramowanie pozwala również sterować (np. wyłączać lub resetować) urządzeniami wirtualnymi, aby, oprócz inwentaryzacji, możliwe było przeprowadzenie innych zadań rutynowych, takich jak na przykład dystrybucja patchy.

 

Wykrywanie słabych punktów i podatności w systemach operacyjnych i oprogramowaniu

Nieznane podatności kryjące się w oprogramowaniu i systemach operacyjnych stanowią stosunkowo małe zagrożenie dla sieci IT przedsiębiorstwa. Sytuacja ta zmienia się jednak po udostępnieniu przez producenta odpowiednich patchy. W tej sytuacji trzeba działać szybko i skutecznie, ponieważ luka bezpieczeństwa musi zostać niezwłocznie zamknięta. Hakerzy i autorzy exploitów wymieniają się informacjami w swoich bazach danych i na forach. Dzięki tym informacjom, oraz w oparciu o udostępniane patche, mogą oni wyciągać wnioski o istniejących słabych punktach oprogramowania i wykorzystać je podczas ataku. Umiejętne posłużenie się programami hakerskimi, w tym także exploitami, jest dla nich wówczas dziecinnie proste.

 

Administratorzy potrzebują pełnych informacji o wszystkich istniejących słabych punktach na komputerach i serwerach przedsiębiorstwa. Niezbędne jest wsparcie w postaci odpowiedniego oprogramowania, ponieważ ręczne sprawdzenie wszystkich urządzeń firmy jest niemalże niemożliwe. Narzędziem o udowodnionej skuteczności jest skaner, który automatycznie sprawdza wszystkie urządzenia końcowe. Skanowanie to przebiega z reguły w oparciu o stale aktualizowane bazy danych, rozbudowywane przez uznane organizacje odpowiedzialne za bezpieczeństwo sieci. W bazach tych wykryte luki są dodatkowo oceniane i klasyfikowane w zależności od stopnia zagrożenia jakie stwarzają. Następnie patche i aktualizacje powinny zostać automatycznie dystrybuowane z poziomu rozwiązania, które w końcowej fazie musi być w stanie dostarczyć informację zwrotną o prawidłowym przebiegu aktualizacji w celu obsługi i udokumentowania całego procesu zarządzania słabymi punktami.

 

Wszechstronne zarządzanie środowiskiem IT

W ramach inwentaryzacji ujednolicone rozwiązanie do zarządzania urządzeniami końcowymi udostępnia dane o wszystkich istniejących zasobach i współzależnościach. Dokładna znajomość wszystkich elementów oprogramowania i sprzętu komputerowego w obrębie infrastruktury IT stanowi bowiem warunek efektywnego i bezpiecznego zarządzania środowiskiem informatycznym.