Starszy kierownik Meta ds. reklam odchodzi ze stanowiska
Weteran produktu reklamowego Meta ma odejść z firmy w maju, w trakcie trwającego miesiąc cięcia projektów i personelu, które dyrektor naczelny Mark Zuckerberg nazwał „rokiem efektywności”. Dan Levy, obecnie wiceprezes giganta mediów społecznościowych ds. wiadomości biznesowych, powiedział w poście w wewnętrznej sieci społecznościowej Meta w poniedziałek, że chce skupić się na rodzinie po stracie dziecka.
Jak podaje Reuters, wcześniej Levy kierował działem reklam i produktów biznesowych Meta. W zeszłym roku został zastąpiony na tym stanowisku przez Johna Hegemana, innego długoletniego dyrektora, który zarządzał produktem reklamowym w ramach Levy’ego i w nowej roli został szefem Levy’ego.
Ta większa jednostka nadzorowała dostosowanie Meta do zmian prywatności Apple Inc iOS w 2021 r., co było kosztownym zakłóceniem, które odcięło dostęp Meta do cennych danych użytkowników, wokół których zbudowała swoją ukierunkowaną działalność reklamową.
Oddział próbował zbudować funkcje handlowe w aplikacji, aby zrekompensować tę „utratę sygnału”, jednocześnie wykorzystując sztuczną inteligencję do poprawy precyzji kierowania reklam – z częściowym sukcesem.
Odejście Levy’ego następuje w trudnym sezonie dla Meta, która w zeszłym tygodniu ogłosiła drugą dużą rundę zwolnień związanych z planem restrukturyzacji mającym na celu rezygnację z projektów o niższym priorytecie i „spłaszczenie” warstw średniego kierownictwa. Kolejna wiceprezes ds. reklamy po stronie sprzedaży, Michelle Klein, również ogłosiła w tym tygodniu, że odchodzi. Kierowała działem marketingu liczącym około 1000 osób i rebrandingiem firmy z Facebooka na Meta, zgodnie z jej profilem na LinkedIn.
Kierownictwo postrzega komunikatory biznesowe jako kolejną część rozwiązania, ponieważ może w końcu zarabiać na popularnej aplikacji do czatowania WhatsApp, którą Meta kupiła za 22 miliardy dolarów w 2014 roku, ale jeszcze nie przyniosła znaczących przychodów.
Zuckerberg powiedział, że linia biznesowa – w której marki płacą za korzystanie z usług czatu WhatsApp, Messenger i Instagram Meta w celu sprzedaży produktów i zarządzania interakcjami z klientami – prawdopodobnie będzie „kolejnym głównym filarem” wzrostu sprzedaży firmy.