Start-up marketingowy Alembic wdraża superkomputer Nvidia DGX H100

Amerykański startup Alembic Technologies zajmujący się marketingiem sztucznej inteligencji pozyskuje superkomputer oparty na GPU.

Firma ogłosiła w tym tygodniu, że wdraża superkomputer AI oparty na Nvidia DGX H100, aby zasilić swoje nowe systemy sztucznej inteligencji kompozytowej i przyczynowej.

System pomoże Alembic „wzbogacić swoje aplikacje o zróżnicowane możliwości sztucznej inteligencji”, podała firma.

„Nowa wersja Alembic jest pierwszą, która wykorzystuje matematykę przyczynowości i złożoną sztuczną inteligencję do matematycznego wykazania przyczynowości w dużych zbiorach danych, początkowo koncentrując się na marketingowym ROI. Wyobraź sobie, że jesteś w stanie prześledzić i zrozumieć bezpośredni wpływ wydatków Twojej marki, podobny do odwrócenia efektu motyla wielkich momentów marki” – powiedział Tomás Puig, współzałożyciel i dyrektor generalny Alembic.

Firma Alembic z siedzibą w San Francisco w Kalifornii twierdzi, że może śledzić i udowadniać wyniki programów marketingowych oraz „stosować złożoną sztuczną inteligencję, przyczynową sztuczną inteligencję, grafową sieć neuronową i zaawansowaną matematykę śledzenia kontaktów” opracowaną podczas pandemii do analityki marketingowej.

Szczegóły dotyczące miejsca hostowania systemu DGX nie zostały udostępnione. W niedawnym poście na LinkedIn Puig powiedział, że system oferuje „256 petaflopów mocy obliczeniowej Nvidii”, ale nie określił, z jaką precyzją.

Założony w 2018 roku startup pozyskał do tej pory 26,8 miliona dolarów finansowania, w tym 14 milionów dolarów w rundzie Serii A, która została zamknięta w lutym.

Nvidia jest uznanym klientem Alembic. Dyrektor generalny Nvidii, Jensen Huang, powiedział wcześniej: „Alembic wykorzystuje sztuczną inteligencję opracowaną do zastosowań w badaniach naukowych do przewidywania ROI z marketingu. Marketing Nvidii używa Alembic z wielkim sukcesem”.