Startup Nile zbiera 175 milionów dolarów i chce rzucić wyzwanie Cisco
Nile, start-up sieciowy, współzałożony przez byłych dyrektorów Cisco Systems, Johna Chambersa i Pankaja Patel, zebrał 175 milionów dolarów w nowej rundzie, aby sfinansować swoje wysiłki na rzecz zbudowania konkurenta Cisco – tak zakomunikowała firma.
Jak podaje Reuters, dane z PitchBook ustaliły wycenę firmy na 395 milionów dolarów w 2020 roku. Firma Nile z siedzibą w San Jose oferuje rozwiązanie typu „sieć jako usługa” (NaaS), koncentrując się na bezpiecznych produktach przewodowych i bezprzewodowych, oferując alternatywę w budowaniu korporacyjnej sieci Wi-Fi, która została zdominowana przez takich graczy, jak Cisco, Juniper Networks oraz Aruba Wireless firmy Hewlett Packard Enterprise.
„Myślę, że ambicją jest bycie globalnym i dlatego masz podmioty, które zainwestowały w tę rundę, jako dobrych partnerów w planie ekspansji firmy” – powiedział Sumant Mandal, partner zarządzający w March Capital, który kierował inwestycją.
Odkąd jego technologia stała się dostępna w maju ubiegłego roku, Nile pozyskał klientów, takich jak Uniwersytet Stanforda i startup Carta. Pankaj Patel, dyrektor generalny Nile, powiedział, że młoda firma może rzucić wyzwanie obecnym operatorom, oferując łatwość użytkowania po niższych kosztach i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa w swojej sieci. Patel twierdzi, że oferta Nile obejmująca wyłącznie usługi może zaoszczędzić klientom od 30% do 50% w każdej lokalizacji, częściowo dlatego, że jest to model oparty na zużyciu, więc użytkownicy nie muszą płacić z góry za sprzęt ani wydawać na konserwację.
Nowa runda, współprowadzona przez March Capital i państwowy fundusz majątkowy Arabii Saudyjskiej, Sanabil Investments, przyciągnęła również inwestorów korporacyjnych, w tym spółki venture capital Saudi Telecom Company i Liberty Global. Nile, który wcześniej zebrał 125 milionów dolarów, nie ujawnił swojej wyceny, ale powiedział, że podwoiła się od ostatniej rundy.
Zatrudniająca 185 pracowników firma planuje teraz rozszerzyć swój zespół ds. sprzedaży i marketingu, kierując swoją ofertę do średnich przedsiębiorstw zatrudniających od 500 do 5000 pracowników.