Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Startup wyszukiwania Perplexity AI osiągnął wartość 520 mln dolarów dzięki dofinansowaniu m.in. Jeffa Bezosa i Nvidii 

Startup wyszukiwania Perplexity AI zebrał 73,6 miliona dolarów od grupy inwestorów, w tym Nvidii i założyciela Amazona, Jeffa Bezosa. Jest to najnowsza odsłona polowania inwestorów na startupy AI, które rzucają wyzwanie obecnym na rynku firmom. 

Według danych startupu runda finansowania była prowadzona przez firmę venture capital IVP, a jej wartość wyceniono na około 520 milionów dolarów. W rundzie wzięły udział także NEA, NVIDIA, Databricks i Bessemer Venture Partners.

Narzędzia wyszukiwania Perplexity umożliwiają użytkownikom uzyskanie natychmiastowych odpowiedzi na pytania wraz z podaniem źródeł i cytatów. Opiera się na różnych dużych modelach językowych (LLM), które mogą podsumowywać i generować informacje, od OpenAI po model Llama o otwartym kodzie źródłowym firmy Meta.

Aravind Srinivas, CEO Perplexity, powiedział, że przewaga startupu nad istniejącymi wyszukiwarkami polega na jego skupieniu i umiejętności dostrajania różnych najskuteczniejszych modeli sztucznej inteligencji zamiast ograniczania się do jednego.

„Google będzie postrzegany jako coś przestarzałego i przestarzałego, a Perplexity jako coś, co należy do nowej generacji i przyszłości” – powiedział Srinivas.

Perplexity AI z siedzibą w San Francisco w Kalifornii, która w marcu ubiegłego roku zebrała 25,6 miliona dolarów w rundzie prowadzonej przez NEA, twierdzi, że w 2023 roku obsłużyła ponad 500 milionów zapytań, wydając przy tym niewiele dolarów na marketing. Firma planuje przeznaczyć środki na wynajem i budowę produktów. Obecnie zatrudnia 38 osób, a do końca tego roku planuje zwiększyć tę liczbę do około 60.

Według danych Likeweb w grudniu jej witrynę internetową i sieć mobilną odwiedziło 45 milionów osób, w porównaniu z 2,2 miliona w momencie udostępnienia usługi w grudniu 2022 roku.

Samsung zaprezentuje rekordową liczbę startupów C-Lab na targach CES 2024