„Stawiamy na optymalizację i transformację biznesu co w długim okresie przyniesie wymierne rezultaty” – ocenił wyniki za Q1-2024 Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

29 maja GK ACTION S.A. opublikowała wyniki finansowe za I kwartał br., w którym osiągnęła przychody w wysokości 615 578 tys. zł, co stanowi wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego i utrzymała marżę na poziomie 8,62%. Zysk netto wyniósł 15 931 tys. zł.

W pierwszym kwartale 2024 r. Spółka kontynuowała obraną strategię, czyli rozwój handlu internetowego w obszarach B2C i B2B w Polsce oraz na terenie EU. Patrząc na dynamiczne zmiany zachodzące na rynkach zarówno w zakresie handlu, jak i rozwoju technologii oraz nawyków konsumenckich, Spółka skupiła swoją uwagę na procesach optymalizujących koszty i efektywność, tym samym przygotowując się do nowych wyzwań, jakie stawiać będzie przyszłość.

 

– Widzimy, że rynek wciąż jest bardzo trudny. Nie pomaga sytuacja geopolityczna. I ten proces ostrożnej konsumpcji, większego oszczędzania Polaków nasila się. Dlatego cały czas podejmujemy stosowne kroki, by jeszcze szybciej i lepiej odpowiadać na wyzwania, jakie oferuje dynamiczny świat. Stawiamy na optymalizację i transformację biznesu w kierunku wykorzystania nowoczesnych technologii, co w długim okresie przyniesie wymierne rezultaty – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

 

Wdrożenie nowego systemu ERP, wdrażanie rozwiązań AI, zmiana struktur, redukcja kosztów, przenoszenie projektów e-commerce na nowe, wydajniejsze platformy – to kluczowe zadania, na których firma koncentrowała się w pierwszym kwartale br. i nadal je realizuje. Poza tym, ACTION S.A. sfinalizowała transakcję zakupu sklepu internetowego PomoceDlaSeniora.pl z produktami ułatwiającymi codzienne życie seniorom, osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom. W raportowanym okresie Spółka sprzedała działkę w Krakowie o wartości 18,8 mln zł.

 

IT RESELLER nr 357/2024 “Inwestycje w nasze rozwiązania są kluczowe dla każdego biznesu” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory na Polskę i region CEE