Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Stellantis prezentuje STLA AutoDrive – system autonomiczny poziomu 3 SAE

Stellantis STLA-AutoDrive-L3

Stellantis zaprezentował swoją pierwszą autorską technologię jazdy autonomicznej – STLA AutoDrive. System oferuje funkcjonalność Hands-Free i Eyes-Off (poziom 3 SAE), pozwalając kierowcom oderwać ręce od kierownicy i wzrok od drogi przy prędkościach do 60 km/h, nawet w nocy i trudnych warunkach pogodowych. STLA AutoDrive ma także zdolność działania w trybie Level 2 i Level 2+.

Nowa technologia redukuje obciążenie kierowcy, szczególnie w warunkach miejskich i korkach. W praktyce oznacza to, że użytkownicy mogą wykorzystać czas spędzony w samochodzie na oglądanie filmów, czytanie książek czy pracę na laptopie, bez konieczności ciągłego nadzorowania drogi.

„Pomagamy kierowcom lepiej wykorzystywać swój czas” – powiedział Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer Stellantis.
„Dzięki STLA AutoDrive prowadzenie samochodu stanie się bardziej efektywne i komfortowe”.

STLA AutoDrive działa intuicyjnie – gdy warunki na drodze na to pozwalają, system informuje kierowcę o dostępności trybu autonomicznego. Po jego aktywacji samochód samodzielnie kontroluje prędkość, utrzymuje dystans i kieruje pojazdem, płynnie dostosowując się do ruchu.

Zaawansowane sensory i adaptacyjna architektura

Technologia bazuje na rozbudowanym systemie sensorów, zapewniających precyzyjne monitorowanie otoczenia – nawet w nocy oraz podczas opadów deszczu czy we mgle. System potrafi też automatycznie czyścić czujniki, gwarantując ich stałe działanie.

Inżynierowie Stellantis zaprojektowali STLA AutoDrive tak, by jego reakcje były płynne i przewidywalne, zapewniając użytkownikom poczucie naturalności podczas jazdy. System potrafi inteligentnie zarządzać przestrzenią wokół pojazdu, sprawnie dostosowując się np. do włączającego się do ruchu innego auta.

STLA AutoDrive jest zintegrowane z chmurą, co pozwala na ciągłe aktualizacje over-the-air oraz optymalizację działania systemu w czasie rzeczywistym.

 

 

Ewolucja w stronę wyższych poziomów autonomii

Stellantis zapowiada dalszy rozwój STLA AutoDrive. W kolejnych wersjach system może oferować:

  • Hands-Free i Eyes-Off do 95 km/h – rozszerzenie funkcji autonomicznych na wyższe prędkości.
  • Zdolności off-road – wybrane modele mogą uzyskać możliwość autonomicznej jazdy w trudnym terenie.

Regulacje i dostępność

STLA AutoDrive spełnia przepisy obowiązujące na rynkach, na których będzie oferowany. Pomimo wysokiej autonomii, wymaga obecności kierowcy w fotelu oraz gotowości do przejęcia kontroli w razie potrzeby. System uwzględnia też lokalne regulacje, np. dotyczące używania telefonu podczas jazdy.

Dzięki modularnej architekturze, STLA AutoDrive może być wdrażane w różnych markach Stellantis i dostosowane do specyfiki poszczególnych rynków. Firma nie podała jeszcze dokładnej daty premiery, ale technologia jest gotowa do wdrożenia.