Strategiczne decyzje personalne w polskim oddziale NEC Display Solutions – zmiany w modelu zarządzania sprzedażą.
Z początkiem kwietnia br. oraz wraz z rozpoczęciem nowego roku finansowego, firma NEC Display Solutions zmienia model zarządzania sprzedażą, aby być jeszcze bliżej kluczowych partnerów, wspierać ich w strategicznych projektach oraz współtworzyć wartość dodaną – tak istotną dla klientów końcowych. Osobami odpowiedzialnymi za rozwój sprzedaży produktów i rozwiązań NEC na rynku polskim zostają Bartłomiej Płuciennik i Jacek Smak, osoby od ponad 10 lat związane z firmą.
Od kwietnia br. Jacek Smak oraz Bartłomiej Płuciennik zostali awansowani na stanowiska v-ce dyrektorów handlowych, odpowiedzialnych za rozwój dwóch najważniejszych grup produktowych. Oprócz kontynuowania wsparcia kluczowych partnerów i rynków wertykalnych, Bartłomiej Płuciennik oraz Jacek Smak odpowiedzialni będą za rozwój poszczególnych strategicznych linii produktowych, wspólnie zarządzając działem sprzedaży. Bartłomiej Płuciennik skupi się na koordynowaniu sprzedaży monitorów (zarówno desktopowych, jak i wielkoformatowych), natomiast domeną Jacka Smaka zostanie sektor projektorów. Za całość rozwoju i sprzedaży produktów NEC w Polsce i w całym regionie CSEE, niezmiennie od ponad 22 lat nadal odpowiada Mariusz Orzechowski, General Manager Central South East Europe w NEC Display Solutions.
Zmiany personalne w polskim oddziale NEC Display Solutions wpisują się w całościową strategię firmy zmierzającą do rozwoju współpracy w kanale sprzedaży. W Polsce ruszył właśnie długo przygotowywany i od dawna zapowiadany nowy program partnerski SolutionsPLUS. Tym samym Polska przyłączyła się do ogólnoeuropejskiej platformy komunikacji i wsparcia dla partnerów handlowych, co otwiera polskim firmom możliwość korzystania zarówno z wszelkich lokalnych konkursów, promocji czy szkoleń, jak i z akcji zaplanowanych przez centralę NEC Display Solutions dla partnerów w całej Europie. Obecnie trwa intensywna kampania promująca nowy portal www.solutionsplus.pl.
„Daleko postępująca specjalizacja naszej oferty powoduje, iż potrzebą chwili jest rozproszenie modelu zarządzania sprzedażą, bycie bliżej rynku, stałe poszukiwanie nowych obszarów biznesowych. Bartłomiej Płuciennik i Jacek Smak przez długie lata nie raz udowodnili, że są osobami, którym należy dać szansę dalszego rozwoju, dlatego ich awans jest kontynuacją naszej wieloletniej wspólnej pracy. Jest to też początek zmian – przebudowy całego zespołu handlowego w Polsce, wdrażania nowego programu partnerskiego SolutionsPLUS, strefy rozwiązań SolutionZone, jeszcze większego zacieśniania współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Jestem głęboko przekonany, iż pozwoli nam to na kontynuowanie roli lidera profesjonalnych rozwiązań IT i AV na polskim rynku” – powiedział Mariusz Orzechowski General Manager Central South East Europe w NEC Display Solutions.
Bartłomiej Płuciennik związany jest z NEC Display Solutions już ponad 10 lat. Wcześniej jako Key Account Manager odpowiadał za rozwój sprzedaży w centralnej Polsce oraz specjalizował się w rozwiązaniach Digital Signage. Po ukończeniu Studium Informatycznego Mila College (obecnie Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki) rozpoczął pracę jako kierownik sprzedaży w firmie resellerskiej, następnie związał się z jednym z największych w Polsce dystrybutorów sprzętu i oprogramowania komputerowego. Od 2007 roku swoją karierę kontynuuje w NEC Display Solutions. W branży IT/AV pracuje już ponad 17 lat.
Jacek Smak dotychczas jako Key Account Manager wspierał swoją wiedzą sektor edukacyjny oraz koordynował działania handlowe NEC w północnej i zachodniej Polsce. Już w trakcie studiów inżynierskich na Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy swoje zawodowe życie związał z branżą IT/AV. Jest w niej aktywny już od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał w firmach resellerskich, następnie przez 8 lat u specjalizowanego dystrybutora, a aktualnie od ponad 10 lat pracuje w NEC Display Solutions.