Światowa sprzedaż Toyoty w kwietniu wzrosła dzięki większemu popytowi w Japonii i Chinach 

Globalna sprzedaż Toyota Motor Corp wzrosła w kwietniu o prawie 5% w porównaniu z rokiem poprzednim, a to za sprawą większego popytu na samochody hybrydowe i benzynowe w Japonii i Chinach. 

Jak podaje Reuters, japoński producent samochodów odnotował również lepszą sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) za granicą, dzięki czemu łączna liczba jednostek zasilanych bateryjnie sprzedanych w pierwszych czterech miesiącach roku przekroczyła poziom z zeszłego roku.

Sprzedaż hybryd, takich jak nowy Prius, w Japonii odnotowała spory skok rok do roku o 59,2%, co stanowi nieco ponad połowę ze 125 326 pojazdów sprzedanych na rodzimym rynku firmy w zeszłym miesiącu, wyprzedzając tym samym wzrost ogólnej sprzedaży samochodów krajowych o 21,5%. .

W Chinach sprzedaż Toyoty wzrosła w kwietniu o 46,3% do 162 554 sztuk w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej, odbijając się od ubiegłorocznego niskiego poziomu związanego z pandemią.

W kwietniu Toyota sprzedała na całym świecie 800 863 pojazdów, wliczając w to luksusową markę Lexus, co stanowi wzrost o 4,9% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, kiedy sprzedaż mocno ucierpiała z powodu niedoborów części zamiennych spowodowanych pandemią.

W kwietniu producent samochodów sprzedał na całym świecie 8 584 akumulatorowych pojazdów elektrycznych, w tym markę Lexus, co stanowi po raz pierwszy ponad 1% globalnej sprzedaży w ciągu jednego miesiąca. Dzięki temu łączna liczba pojazdów zasilanych akumulatorami, które firma sprzedała w okresie styczeń-kwiecień, wyniosła 26 057 sztuk, czyli więcej niż 24 466 pojazdów elektrycznych sprzedanych przez firmę w 2022 roku.