Świetne wyniki biznesowe i finansowe grupy Play w 2022 roku
Grupa Play, wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, odnotowała w 2022 r. znakomite wyniki komercyjne i finansowe, osiągając liczbę 1,5 mln nowych klientów usług komórkowych i stacjonarnych oraz wzrost bazy mobilnej (bez M2M) do ponad 17 milionów klientów. Firma obchodzi w tym roku 16-lecie działalności na rynku i ze spokojem patrzy w przyszłość.
Imponujące wyniki to efekt m.in. szybkiej integracji Play i UPC Polska. Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,7% r/r do ponad 17 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,2% r/r do 12,8 mln
Przychody ogółem wzrosły o ponad 22% r/r przekraczając w 2022 r. 8,9 mld zł, a przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,2% r/r do 4,4 mld zł. EBITDAaL wzrósł o ponad 20% r/r, osiągając 3,8 mld zł w 2022 r. i o 39% r/r tylko w czwartym kwartale do 945 mln zł
Grupa wzmocniła ponadto kompetencje w obszarze usług telewizyjnych OTT poprzez nabycie większości udziałów firmy Redge Technologies. Odnotowano też zwiększenie zasięgu usług dla domu do 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce oraz przygotowano kompletne portfolio rozwiązań dla biznesu dzięki połączeniu usług Play, UPC i 3S
Planowane są dalsze inwestycje w rozbudowę sieci komórkowej i stacjonarnej w celu zapewnienia klientom wolności wyboru i dostępu do najwyższej jakości usług w całej Polsce. Grupa planuje przekroczyć liczbę 10 000 stacji bazowych w połowie roku i uruchomienie łącznie 804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 r., z zasięgiem 5G wynoszącym ponad 50% populacji Polski.
Kolejnym punktem ma być uzyskanie liczby 110 tys. przyłączy światłowodowych oraz zajęcie pozycji operatora #1 dla UPC wśród ogólnopolskich dostawców internetu domowego. W urzeczywistnieniu tych celów ma pomóc umowa z InfraVia Capital Partners na utworzenie od 1 kwietnia 2023 roku spółki Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o., operatora największej otwartej stacjonarnej infrastruktury sieciowej w Polsce z celem zapewnienia zasięgu usług dla 6 mln gospodarstw domowych.