Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szczepionkowy bunt w Google. Kilkuset antyszczepionkowców w szeregach pracowników firmy sprzeciwia się zmianom zasad.

Zgodnie z niedawnym rozporządzeniem prezydenckim, do 4 stycznia 100% pracowników firm zatrudniających w USA przynajmniej 100 osób musi być albo zaszczepionych przeciw COVID-19, albo odesłana na home office. Google, co oczywiste, podlega tym zasadom.

W związku z tym firma poprosiła swoich pracowników o przesłanie statusu szczepień do systemów wewnętrznych firmy. Wyznaczono termin do 3 grudnia. Do 12 listopada wyznaczono natomiast termin, do kiedy pracownicy mogą ubiegać się o zwolnienie z tego obowiązku z powodów, takich jak przekonania religijne lub schorzenia. Firma podała również, że wszyscy pracownicy, którzy pracują bezpośrednio lub pośrednio przy kontraktach rządowych, muszą zostać zaszczepieni – nawet jeśli pracują w domu.

Teraz jednak, czego należało się spodziewać przy rozpowszechnianiu się ruchów antyszczepionkowych, firma ma do czynienia z wewnętrznym buntem wobec nowych zasad. Jak podaje CNBC, około 600 osób podpisało odezwę do władz firmy. Autorzy listu namawiają kierownictwo internetowego giganta do porzucenia tych zasad i stworzenia nowych, “inkluzywnych dla wszystkich pracowników Google’a”. W części skierowanej do samych pracowników natomiast, autorzy umacniają postawy antyszczepionkowe, wskazując, że nowe zasady firmy nie powinny wpływać na decyzje indywidualne pracowników o szczepieniu.

W manifeście wybrzmiewa też, charakterystyczna dla USA ostatnich lat, wiara w to, że najgorszą zbrodnią jest urażenie czyichś uczuć. Autorzy piszą, że zasadna “zakazu wstępu do biura niezaszczepionym pracownikom Google i może w zawstydzający sposób ujawniać prywatne decyzje, ponieważ trudno byłoby pracownikowi nie ujawnić, dlaczego nie może wrócić do biura.” Manifest sprzeciwia się również rejestrowaniu przez Google stanu szczepień pracowników.

Rzecznik Google powiedział, że firma stoi za swoją polityką: „Jak oświadczyliśmy wszystkim naszym pracownikom i autorowi tego dokumentu, nasze wymagania dotyczące szczepień są jednym z najważniejszych sposobów, w jaki możemy zapewnić naszym pracownikom bezpieczeństwo i zapewnić ciągłość naszych usług . Zdecydowanie popieramy naszą politykę szczepień”.

Google nie tylko wprowadza nową politykę, ale, by zachęcić “nieprzekonanych” prowadzi też działania promujące szczepienia. Joe Kava, wiceprezes ds. centrów danych w Google, ogłosił premię motywacyjną w wysokości 5000 dolarów dla pracowników centrów danych w USA. Google próbował na kilka sposobów wykorzystać szerszą walkę z Covidem. W pierwszej połowie 2021 r. wydał prawie 30 milionów dolarów na testy Covid dla pracowników domowych z Cue Health, które we wrześniu wyceniono na 3 miliardy dolarów. 

W USA pozostaje około 60 milionów niezaszczepionych obywateli. Jak dotąd Covid przyczynił się do zgonu ponad 772 tysięcy Amerykanów. By oddać pewną skalę, która z europejskiej, a zwłaszcza polskiej perspektywy, może wydawać się zaburzona: to więcej niż USA straciły w Pierwszej i Drugiej Wojnie Światowej (odpowiednio: 116 i 406 tysięcy), Wojnie w Korei (36,5 tysiąca) oraz w Wietnamie (58 tysięcy) razem wziętych. 

https://itreseller.pl/amazon-i-apple-kara-beats/