Szef produkcji firmy Bentley poprowadzi przegląd oprogramowania Volkswagena

Volkswagen mianował szefa produkcji firmy Bentley, Petera Boscha, do kierowania swoją spółką zależną Cariad zajmującą się oprogramowaniem, zwalniając wszystkich oprócz jednego z obecnych członków zarządu tej jednostki, ponieważ producent samochodów próbuje doprowadzić problematyczny oddział na właściwe tory.

Jak podaje Reuters, Bosch to były konsultant Olivera Wymana, który spędził prawie siedem lat w marce Volkswagen zanim przeniósł się do Bentley’a w 2017 roku. Przejmie również zarządzanie finansami w Cariad, powiedział Volkswagen, potwierdzając wcześniejszy raport Handelsblatt. Bosch przejmie obowiązki od 1 czerwca.

„Jest strategiem, aktywistą i graczem zespołowym” – powiedział o Boschu Oliver Blume, dyrektor generalny Volkswagena. Blume, jak w poniedziałek poinformowały Reutera źródła, zamierza położyć większy nacisk na partnerstwa, aby wprowadzić plany oprogramowania producenta samochodów w życie, zamiast zajmować się tym sam.

Thomas Guenther, obecnie starszy wiceprezes w firmie Cariad, obejmie jedną z dwóch ról związanych z oprogramowaniem, jak poinformowały źródła Reutera w poniedziałek, jak po raz pierwszy donosi „Manager Magazin”.

Firma prowadzi rozmowy z ustępującym dyrektorem generalnym Cariad Dirkiem Hilgenbergiem i jego zespołem na temat nowych ról w Volkswagenie, powiedział Blume.

Głębokie zmiany nadchodzą, gdy Blume przeprowadza strategiczny przegląd każdego aspektu producenta samochodów po przejęciu we wrześniu ubiegłego roku byłego lidera Herberta Diessa, który założył Cariad, ale nie postawił go na solidnych podstawach.

Cariad „przyspiesza tempo i poszerza nasze podejście do partnerstwa” – powiedział Blume, nie podając dalszych szczegółów.

Cariad był nękany opóźnieniami i nadmiernymi wydatkami, a nowa platforma oprogramowania przeznaczona do umożliwienia autonomicznej jazdy „na poziomie 4”, która ma zostać wdrożona we flocie od 2026 r., została przesunięta na koniec dekady, podają źródła.

Producenci samochodów ścigają się, aby opracować konkurencyjne funkcje oparte na oprogramowaniu, od samodzielnej jazdy po rozrywkę samochodową, które dostarczają im cennych danych na temat zachowań klientów i osiągów pojazdów.

Diess połączył wysiłki Volkswagena w tej sprawie w Cariad, aby spróbować usprawnić rozwój i zachować kontrolę nad tym, co jego zdaniem będzie kluczowym obszarem innowacji w samochodach w przyszłości.