Szwajcarski Scandit przejął polską technologię AI MarketLab
MarketLab, polska firma dostarczająca oprogramowanie AI oraz technologię rozpoznawania obrazu dla branży handlowej została przejęta przez szwajcarską firmę Scandit. Eksperci MarketLab dołączą do zespołu Scandit, żeby wspólnie rozwijać nową ofertę przy użyciu polskiej technologii automatyzacji audytu półek sklepowych.
„Wiedza i doświadczenie polskiej firmy w zakresie rozwiązań bazujących na kamerach stacjonarnych, w połączeniu z mobilnym narzędziem ShelfView szwajcarskiego start-upu, zapewnią hybrydowe rozwiązanie do analizy półek sklepowych” – napisano w oświadczeniu.
Jak podano w materiale, przejęcie MarketLab wyznacza nową fazę rozwoju Scandit jako lidera w dziedzinie inteligentnego przechwytywania danych. Transakcję tę poprzedziła runda inwestycyjna serii D w 2022 roku, w ramach której Scandit pozyskał finansowanie o wartości 150 mln USD.
„Transakcja przejęcia to dla Scandit kamień milowy w rozwoju inteligentnego przechwytywania danych dla branży handlowej. Integrując ShelfView z technologią rozpoznawania półek od MarketLab, bazującą na kamerach stacjonarnych, możemy jeszcze lepiej wspierać sprzedawców w poprawie ogólnej wydajności sklepu, zwiększaniu produktywności ich pracowników, a także optymalizowaniu procesu monetyzacji danych półkowych z partnerami CPG” – podkreślił cytowany w notatce CEO i współzałożyciel Scandit Samuel Mueller.