Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szybkie ładowanie samochodów od Huawei – firma zaprezentowała nowe systemy ładowania

Huawei

Huawei zaprezentował dziś w Szanghaju ultramocną ładowarkę do pojazdów elektrycznych o mocy aż 1,5 MW, określając ją jako pierwsze w pełni chłodzone cieczą rozwiązanie ładowania klasy megawatowej.

Choć urządzenie zostało zaprojektowane głównie z myślą o ciężkich pojazdach transportowych, może być również wykorzystywane do ładowania samochodów osobowych. Według deklaracji producenta, przy jednoczesnym użyciu dwóch kabli ładowania natężenie prądu może sięgnąć 2400 A, co umożliwia naładowanie akumulatora elektrycznego ciężarówki z 10% do 90% w zaledwie 15 minut – czyli uzupełnienie około 300 kWh energii. To niemal czterokrotna poprawa w porównaniu z tradycyjnymi ładowarkami DC.

Nowe rozwiązanie Huawei obsługuje aż 99% istniejących modeli pojazdów elektrycznych, zwiększając wydajność ładowania i – jak wynika z testów – obniżając koszty eksploatacji o 20%. Urządzenie może pracować w trudnych warunkach atmosferycznych, w temperaturach od -30°C do 60°C. Firma ogłosiła również współpracę z SF Express i JD.com przy wdrożeniu pierwszych 5 000 elektrycznych ciężarówek przystosowanych do pracy z nową ładowarką.

Dynamiczny rozwój sektora ładowania EV w Chinach nie ogranicza się jednak tylko do Huawei. Zaledwie dzień wcześniej CATL, największy na świecie producent akumulatorów, zaprezentował drugą generację baterii Shenxing Superfast Charging, oferującą szczytową moc ładowania na poziomie 1,3 MW i zdolność do uzupełniania energii w tempie 2,5 km zasięgu na sekundę. Zeekr zapowiedział wprowadzenie własnej ładowarki chłodzonej cieczą o mocy 1,2 MW na jedno gniazdo, natomiast BYD już wcześniej ujawnił własne rozwiązanie o mocy 1 MW. Rynek wyraźnie zmierza w kierunku skracania czasu ładowania do minimum, co szczególnie widoczne jest w Chinach, które coraz mocniej dominują technologiczny wyścig w elektromobilności.