Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

T-Mobile Polska prezentuje swoje wyniki za zeszły rok i ma się z czego cieszyć

Jak podał T-Mobile Polska, operator odnotował 1 789 mln zł skorygowanego zysku EBITDA AL w 2023 r. wobec 1 772 mln zł zysku rok do roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 983 mln zł w 2023 r. wobec 6 621 mln zł rok wcześniej. Co warte podkreślenia, w  IV kw. 2023 r. zysk EBITDA AL wyniósł 419 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3% r/r.

„W roku 2023 wykonaliśmy duży krok naprzód pod względem jakości obsługi, usług, zwiększenia różnorodności ofert i dopasowania ich do potrzeb klientów. Widzimy wyraźnie, że nasza oferta konwergentna zyskuje na popularności, a rozwój zasięgu usług światłowodowych oraz uruchomiona niedawno sieć 5G Bardziej pozwalają docierać z kompletnym wachlarzem usług do kolejnych grup odbiorców. Ważnym elementem naszej strategii doceniania klientów było także uruchomienie Magenta Moments, pierwszego wśród polskich operatorów programu, w którym na klientów czekają darmowe bonusy i zniżki przygotowane we współpracy z najlepszymi partnerami polskimi i międzynarodowymi” – podkreślił przytaczany w komunikacie prezes Andreas Maierhofer.

Jak podano w informacji, na koniec zeszłego roku liczba klientów usług mobilnych T-Mobile była równa 12,6 mln. Wynik ten udało się osiągnąć mimo dezaktywacji około 250 tysięcy kart SIM oferowanych w ramach akcji pomocowej uchodźcom z Ukrainy.

„Co ważne, T-Mobile mógł także pochwalić się pozytywnym wynikiem przenośności numerów w każdym z czterech kwartałów roku. Jednocześnie liczba klientów szerokopasmowego internetu stacjonarnego operatora (fixed broadband) wzrosła do 260 tysięcy, czyli o ponad 100 tysięcy w stosunku do roku 2022” – napisano też w informacji.

W ubiegłym roku operator zauważył duży skok wydatków przeznaczonych na samą działalność, w czym zawierały się np. środki na podwyższenie wynagrodzeń pracowników, o czym zdecydowano jeszcze w 2022 roku. Duży udział w kosztach miał też fakt zwiększenia cen energii – w porównaniu do 2022 o ponad 40% – oraz wartość czynszów i opłat ustalanych w euro.

„Jednym z najważniejszych czynników, które długoterminowo pozwolą ograniczyć wpływ wzrostu kosztów energii na wyniki T-Mobile jest uruchomienie w ramach kontraktu vPPA 3 farm fotowoltaicznych i 2 wiatrowych, produkujących zieloną energię na potrzeby kontraktu z T-Mobile. W połączeniu ze wzrostem przychodów zaowocowało to wypracowaniem wzrostu całorocznego zysku EBITDA AL do poziomu 1,79 mld zł, a więc o 1% wyższego niż w roku poprzedzającym. W perspektywie czwartego kwartału wzrost EBITDA AL wyniósł 5,3% (r/r)” – czytamy w komunikacie.