T-Mobile Polska przedstawił podsumowanie osiągnięć w III kwartale

Operator podał, że w III kwartale liczba klientów usług mobilnych T-Mobile wzrosła o 193 tysiące (r/r), a szerokopasmowego dostępu do Internetu o 90 tysięcy (r/r), wynosząc na koniec września odpowiednio 12,74 miliona i 324 tysiące. 

W III kwartale operator kontynuował działania w obszarze jakości sieci. Po otrzymaniu tytułu najszybszej sieci mobilnej, oferującej najbardziej niezawodne prędkości od międzynarodowej firmy Ookla, kontynuował intensywny rollout 5G Bardziej, w wyniku którego liczba stacji bazowych działających w paśmie C przekroczyła 3.000.

T-Mobile sfinalizował działania zmierzające do uruchomienia sprzedaży internetu światłowodowego na łączach HFC Polskiego Światłowodu Otwartego (obok już uruchomionego wcześniej FTTH). W efekcie zasięg światłowodu T-Mobile sięga 8,8 mln gospodarstw domowych, co daje T-Mobile drugie miejsce na polskim rynku pod tym względem.

W III kwartale 2024 roku T-Mobile po raz kolejny udowodnił, że jest zawsze tam, gdzie wsparcie jest najbardziej potrzebne – tym razem, podczas kryzysu spowodowanego powodzią na południu Polski. Firma nie tylko zapewniła utrzymanie łączności, ale również we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem przekazała milion złotych na wsparcie poszkodowanych.

„Naszym celem jest zapewnienia klientom najlepszych usług, które w pełni odpowiadają na potrzeby całych gospodarstw domowych. Dlatego oprócz koncentracji na obsłudze klienta i najlepszej sieci, która pozwala nam zapewnić im najlepsze doświadczenia, stale ulepszamy nasze produkty w duchu Agile, w oparciu o uwagi klientów. W Magenta Moments nagradzamy ich za to, że są z nami, a wprowadzając jeszcze więcej usług konwergentnych, zwiększając liczbę kanałów telewizyjnych i udostępniając opcję multiroom, pokazujemy, że słuchamy ich głosów. Jednocześnie udowodniliśmy, że mogą liczyć na nas w każdych okolicznościach, robiąc wszystko, aby zagwarantować im dostęp do naszych usług nawet w czasie klęski żywiołowej, jaką była niedawna powódź – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska. – Klienci w zamian odwdzięczają nam się lojalnością, wybierając T-Mobile jako wiodącego dostawcę usług dla całej rodziny, dzięki czemu wspólnie możemy się rozwijać i dostarczać im za każdym razem jeszcze lepsze oferty”.

T-Mobile znacząco zwiększył przychody zarówno z usług mobilnych, jak i stacjonarnych. W rezultacie poinformował, że jego całkowite przychody zwiększyły się o 3,8% (r/r) do poziomu 1,85 mld zł, a EBITDA AL wzrosła jeszcze bardziej imponująco, o 6,1% (r/r), osiągając 493 mln zł.

W III kwartale tego roku T-Mobile kontynuował strategię rozwoju usług konwergentnych. We wrześniu operator udostępnił nową odsłonę oferty Magenta Dom, w której oprócz internetu światłowodowego, abonamentu komórkowego czy telewizji, klienci mogą dobrać również nowe usługi dla domu – wzmacniacz sygnału (Wi-Fi Extra), usługę zwiększająca bezpieczeństwo sieci domowej (Bezpieczne Wi-Fi) oraz usługę Multiroom, dzięki której można oglądać telewizję na kilku telewizorach.

Nowa oferta i kontynuacja obranej strategii przyczyniły się do tego, że w III kwartale T-Mobile odnotował wzrost sprzedaży usług światłowodowych aż o 7%, oraz zwiększył liczbę nowych gospodarstw domowych, które dołączyły do magentowej sieci.

Operator podał, że do wzrostu w obszarze biznesowym w III kwartale przyczynił się wciąż duży popyt na usługi chmurowe oraz bezpieczeństwa w T-Mobile. T-Mobile Polska zwiększył przychody i EBITDA AL odpowiednio o 3,8% i 6,1% (r/r).