TCL Electronics ogłosiło skonsolidowane i zaudytowane wyniki finansowe za rok 2018 – osiagnięto rekordowy obrót, wynoszący blisko 5.1 miliarda Euro.
TCL Electronics w roku 2018 wygenerowało rekordowy obrót, wynoszący prawie 46 miliardów HKD (5.1 miliarda Euro przy obecnym kursie), czyli odnotował aż 11.7% wzrostu w stosunku do poziomu 41 miliardów HKD (4.6 miliarda Euro) w roku 2017. Wyniki biznesowe przerosły oczekiwania, również biorąc pod uwagę wolumen sprzedaży telewizorów LCD, który wzrósł o 23.1% rok do roku, do 28.61 milionów telewizorów. Te wyjątkowe osiągnięcia odzwierciedla 2. pozycja TCL na globalnym rynku telewizorów w 2018, pod względem wolumenu dostaw.
Marża zysku brutto pozostała stabilna i wyniosła 15.3%. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu kosztami, poziom wydatków spadł do 12.7% – najniższego poziomu od 2003 roku. Zysk operacyjny wzrósł o 13.1% w stosunku rocznym do 1.19 miliarda HKD, a zysk netto zwiększył się o 17.3% rok do roku, do kwoty 935 milionów HKD. Podstawowy wskaźnik zysku na akcję wynosił 42.63 HKD. Dywidenda zaś wyniosła 19.18 HKD i stanowiła aż 45%.
W 2018 roku, TCL electronics stało się beneficjentem efektywnej strategii globalizacji – działania międzynarodowe spółki stały się ważnym napędem wzrostu. Obrót firmy poza Chinami wzrósł o 27% do 26,6 miliardów HKD, zaś obrót w samych Chinach wyniósł 18,37 miliardów HKD. TCL utrzymało dominującą pozycję w wielu regionach i określanie jest jako jeden z głównych graczy na kluczowych, międzynarodowych rynkach.
- W Europie: wolumen sprzedaży wzrósł o 43.1% rok do roku, uwzględniając Francję, Niemcy, Włochy i Hiszpanię, które odnotowały rekordowe wzrosty; w 2018 roku TCL uzyskało 3. pozycję pod względem wolumenu sprzedaży (źródło: GfK)
- W Ameryce Północnej: TCL wzmacnia czołową pozycję z 41.8% wzrostem rok do roku pod względem wolumenu sprzedaży, a eksperci rynkowi umieszczają firmę na 3. pozycji na przestrzeni całego roku i 2. w trzecim kwartale i listopadzie (źródło: NPD)
- Rynki rozwijające się: TCL zanotowało dużą tendencję wzrostową, ze wzrostem wolumenu sprzedaży o 30,7% w porównaniu do poprzedniego roku, przede wszystkim w: Indiach, Azji Południowo-wschodniej, Brazylii i Australii. W 2018 roku, TCL uzyskało 3. pozycję na Filipinach, 4. w Wietnamie, 5. w Australii i Tajlandii pod względem wolumenu sprzedaży (źródło: GfK).
Inne osiągnięcia w 2018 roku:
- Zmiana nazwy TCL Multiedia na TCL Electronics – w celu odzwierciedlenia rozwijającej się oferty produktowej z zakresu elektroniki konsumenckiej.
- Rozpoczęcie pierwszej współpracy z ambasadorem globalnym: z gwiazdą futbolu Neymarem Jr,.
- Współpraca z China Star Optoelectronics Technology (CSOT), spółką zależną TCL Corporation w celu wspólnego tworzenia parku przemysłowego do produkcji paneli i telewizorów w Indiach i korzystania z potencjału wzrostu tego kraju. Po rozpoczęciu działalności operacyjnej park będzie produkował telewizory dla marki TCL od 32 do 65 cali i umożliwi oferowanie usług ODM innym markom na rynku indyjskim.
Pełny raport dotyczący wyników TCL Electronics w 2018 roku dostępny tutaj – w języku angielskim.