TCL zapowiada, że w pierwszej połowie 2024 r. dostarczy o ponad 100% więcej telewizorów mini-LED
Jak wynika z najnowszego śródrocznego raportu producenta OEM na temat wyników rynku, w 2024 roku firma TCL sprzedała na całym świecie ponad 12 milionów telewizorów. Liczba ta najwyraźniej wzrosła o prawie 100% rok do roku (r/r).
TCL twierdzi również, że sprzedaż jej dużych ekranów w technologii mini-LED lub QLED również znacząco wzrosła w pierwszej połowie 2024 r. (I połowa 2024 r.). TCL już uważa się za lidera marki na światowym rynku telewizorów i twierdzi, że wykorzysta ten sukces, dostarczając 12,52 miliona telewizorów w pierwszej połowie 2024 roku. Liczba ta najwyraźniej wzrosła o 9,2% w porównaniu do pierwszej połowy 2023 roku.
Firma zakomunikowała również, że miała szczególnie dobry drugi kwartał tego roku (II kwartał 2024 r.), sprzedając ~53,4% wyżej wymienionych telewizorów w ciągu tych 3 miesięcy, czyli o 12,9% więcej niż w drugim kwartale 2023 r.
Producent OEM zaobserwował również, że wielkość sprzedawanych przez niego wyświetlaczy stale rośnie (ze średnio 49,9 cala w I półroczu 2023 r. do 51,7 cala w I półroczu 2024 r.). W związku z tym producent OEM dostarczył o 14,5% więcej telewizorów o przekątnej 65 cali lub większej w porównaniu rok do roku, podczas gdy telewizory o przekątnej 75 cali i większej radziły sobie jeszcze lepiej, osiągając wzrost o 34,5% w porównaniu z pierwszą połową 2023 r.
Wreszcie firma TCL odnotowała obecnie „znaczący” wzrost globalnych dostaw telewizorów mini-LED i QLED (takich jak model Q65 z 2024 r. dostępny na Amazonie) w pierwszej połowie 2024 r., ze wzrostem odpowiednio o 122,4% i 64,4% rok do roku.