Technologia czyni świat lepszym, wynika z najnowszego badania Bosch Tech Compass.

W badaniu zrealizowanym przez firmę Bosch, trzech na czterech respondentów uważa postęp technologiczny za klucz do walki ze zmianą klimatu

  • Firma Bosch zapytała mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Indii, Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii o ich opinie na temat rozwoju technologicznego i poszczególnych technologii
  • Ankietowani chcą, aby technologia koncentrowała się bardziej na stawianiu czoła wyzwaniom współczesnego świata niż na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb
  • Prezes Zarządu Bosch, Stefan Hartung: „Badanie Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów”
  • Kraje zachodnie wiążą duże nadzieje z zielonymi technologiami, kraje azjatyckie z AI i 5G
  • Niemcy najbardziej otwarci na innowacyjne sposoby transportu: prawie 40% skorzystałoby z możliwości teleportacji

 

 

Zdecydowana większość ankietowanych na całym świecie uważa, że postęp technologiczny czyni świat lepszym (średnio aż 72%). To wniosek z Bosch Tech Compass, reprezentatywnego badania opinii publicznej przeprowadzonego w Chinach, Indiach, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W związku z szybkimi i głębokimi zmianami, jakie wprowadza technologia w wielu dziedzinach życia, Bosch Tech Compass ma zachęcić ludzi do bliższego przyjrzenia się pozytywnemu wpływowi postępu technologicznego na zglobalizowany świat.

 

 

Postęp technologiczny kluczem do walki ze zmianami klimatu

Chociaż technologia może umożliwić niemal wszystko, nawet stworzenie pizzy za pomocą drukarki 3D, respondenci z całego świata zdecydowanie zgadzają się, że powinna bardziej koncentrować się na rozwiązywaniu głównych wyzwań naszych czasów, a nie na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb (83%). Badanie pokazuje, że ponad trzech na czterech respondentów na całym świecie postrzega postęp technologiczny jako klucz do walki ze zmianą klimatu.

 

„Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów. Powinna nas wspierać, ułatwiać życie i czynić świat lepszym. Dlatego w firmie Bosch tworzymy technologię, która przez długie lata będzie służyć ludziom” – mówi Stefan Hartung, prezes globalnego Zarządu Bosch.

 

Pomimo ogólnego zaufania do postępu technologicznego, istnieją regionalne różnice w postrzeganiu sposobu, w jaki technologia jest obecnie wykorzystywana. Większość respondentów z Chin (83%) i Indii (77%) jest przekonana, że technologia jest obecnie wykorzystywana w wystarczającym stopniu do rozwiązywania głównych problemów naszych czasów. Tymczasem w pozostałych badanych krajach uważa tak zdecydowana mniejszość: w USA to 47%, w Wielkiej Brytanii 37%, a w Niemczech – jedynie 29% respondentów.

 

„Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie chcą technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów” – mówi dyrektor generalny Bosch Stefan Hartung.

 

 

Kraje zachodnie wiążą duże nadzieje z zielonymi technologiami, Azja z AI

W ocenie poszczególnych technologii i ich wykorzystania występują znaczne różnice regionalne. Podczas gdy Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone postrzegają zielone technologie, takie jak inżynieria klimatyczna, biotechnologia i wodór, jako mające szczególnie pozytywny wpływ na społeczeństwo, Chiny i Indie wiążą duże nadzieje z inteligentnymi i połączonymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja i 5G. Co więcej, około jedna trzecia wszystkich respondentów w Stanach Zjednoczonych i Europie postrzega sztuczną inteligencję jako największe zagrożenie technologiczne.

 

„Złagodzenie takich obaw to kolejny powód, dla którego budowanie zaufania do technologii cyfrowej będzie miało kluczowe znaczenie. Będzie to miało także bezpośredni wpływ na zachowania konsumentów” – mówi Hartung.

 

 

Cztery na pięć osób na całym świecie uważa, że sukces firmy będzie zależał od budowania cyfrowego zaufania wśród klientów w przyszłości. Dla 43% respondentów z całego świata zaufanie odgrywa większą rolę w świecie cyfrowym niż w świecie analogowym, w przeciwieństwie do zaledwie 20%, którzy postrzegają je na odwrót.

 

„Dlatego też firma Bosch wprowadziła swój kodeks etyczny dotyczący sztucznej inteligencji, który jest ważnym głosem w debacie publicznej na temat sztucznej inteligencji i zaufania do tej technologii” – dodaje Hartung. „Złagodzenie takich obaw to kolejny powód, dla którego budowanie zaufania do technologii cyfrowej będzie miało kluczowe znaczenie. Będzie to miało także bezpośredni wpływ na zachowania konsumentów”

 

 

Prowadzenie samochodu czy teleportacja?

Zapytani o to, jak woleliby się poruszać w przyszłości – niezależnie od możliwości technicznych – respondenci z Niemiec byli najbardziej otwarci na korzystanie z innowacji. Prawie czterech na dziesięciu Niemców (39%) wybrałoby teleportację jako preferowany środek transportu, co czyni ich bardziej odważnymi niż mieszkańców np. Chin (34%). Teleportacja ma też grupę fanów w Wielkiej Brytanii (27%), USA (20%) i Indiach (10%). Jak pokazało badanie, teleportacja nie znajdowała się jednak na szczycie listy życzeń w żadnym kraju. Na pierwszym miejscu z wynikiem 56% był znacznie bardziej przyziemny samochód kierowany przez człowieka, a następnie samoloty (40%) i pociągi (32%).

 

Hewlett Packard Enterprise podczas Kongresu Partnerów HPE 2022 pod hasłem „Przyszłość już tu jest” nagrodziło swoich najlepszych partnerów biznesowych.