Technologia przyszłości nadchodzi już dziś – Prototypy nowych rozwiązań wykorzystujących voice recognition, efektem P&G European IT Hackathonu.

25 listopada 2017 roku, zakończył się trwający 24 godziny P&G European IT Hackathon. Impreza odbywała się jednocześnie w 9 lokalizacjach w Europie. W warszawskiej edycji pierwszego europejskiego maratonu dla pasjonatów branży IT, organizowanego przez Procter & Gamble, zwyciężył  zespół, który przygotował biznesową koncepcję wykorzystania technologii rozpoznawania głosu w celu ułatwienia zakupów, m.in. osobom starszym.

 

24 godziny na przygotowanie koncepcji biznesowej z zastosowaniem asystenta głosowego, w oparciu o klaster danych udostępniony przez P&G – takie zadanie stanęło przed uczestnikami P&G European IT Hackathon. W Warszawie wydarzenie rozpoczęło się 24.11.2017 w nowoczesnej przestrzeni coworkingowej MINDSPACE Hala Koszyki. W ciągu doby, osiem drużyn pod okiem mentorów P&G, walcząc z czasem i zmęczeniem, przygotowało kreatywne rozwiązania IT. Warszawska edycja toczyła się równolegle z pozostałymi lokalizacjami w kilku europejskich miastach m.in. w Moskwie, Newcastle czy Madrycie, z którymi uczestnicy połączyli się w wideotransmisji podczas oficjalnego rozpoczęcia wydarzenia, jak również podczas finałowych prezentacji rezultatów ich pracy.

 

„Jesteśmy przekonani, że voice recognition to technologia przyszłości i pokładamy w niej ogromne nadzieje. Chcemy otwierać się na innowacyjne rozwiązania, które wykorzystując ją będą pomagały nam rozwijać biznes i komunikować się z naszymi konsumentami, żeby jak najpełniej spełniać ich oczekiwania. Rozwiązania, wykorzystujące technologię voice recognition, które mieliśmy okazję zobaczyć na Hackathonie, mogą pomagać konsumentowi w wyborze produktu, dostarczać informacji na jego temat i ułatwiać proces zakupowy.” – mówi Janusz Dziurzyński, dyrektor w dziale Global Business Services i IT Procter & Gamble.

 

Tegoroczny P&G European IT Hackathon był nie tylko okazją do kreatywnej i twórczej pracy dla uczestników, w atrakcyjnej formule programistycznego maratonu, ale stanowił także forum wymiany wiedzy i świeżego spojrzenia z zewnątrz na możliwości biznesowe marek P&G.

 

„Z punktu widzenia P&G organizacja Hackathonu daje dostęp do pomysłów na kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacyjne zastosowanie ich do rozwoju naszego biznesu. Dla uczestników to doskonała okazja do zmierzenia się z realnym wyzwaniem biznesowym, zrozumienia skali naszej działalności i poznania naszych konsumentów, jak również możliwość bezpośredniego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań które tutaj wypracowują.” – dodaje Janusz Dziurzyński.

 

W warszawskiej edycji wydarzenia wzięli udział zarówno młodzi ludzie, zaczynający swoją przygodę z nowymi technologiami, jak i pasjonaci branży IT i specjaliści w tej dziedzinie. W obradach jury, które oceniało finałowe prezentacje opracowanych przez uczestników rozwiązań, zwyciężyła koncepcja przygotowana przez zespół studentów Politechniki Warszawskiej. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymali nagrodę w wysokości 5 000 PLN, ufundowaną przez Procter & Gamble, oraz możliwość bezpłatnego korzystania z przestrzeni coworkingowej MINDSPACE przez okres 3 miesięcy. Opracowany przez zwycięski zespół pomysł zakłada możliwość wykorzystania technologii rozpoznawania głosu w komunikacji z określonymi grupami konsumentów np. z osobami starszymi czy niepełnosprawnymi.

 

„Stanęliśmy przed trudnym wyzwaniem. Nasz pomysł powstał w wyniku 8 godzinnego brainstormingu, w trakcie którego odrzucaliśmy koncepcje które już funkcjonują w P&G, poszukując rozwiązania, które w innowacyjny sposób połączy cykl sprzedaży i kontakt z konsumentem. Warunki do pracy jakie stworzył Organizator były świetne i pomagały nam zarówno odpocząć jak i w pełni skupić się na pracy. Najcenniejszym doświadczeniem wyniesionym z Hackathonu jest dla nas cały proces myślowy, jaki przeszliśmy w jego trakcie – od określenia potrzeb, przez analizę serwisów jakie są już realizowane w ramach firmy, aż do znalezienia rozwiązania wykorzystującego technologię voice recognition, które może wesprzeć i usprawnić obecne funkcjonowanie firmy, w tym proces dostarczania produktów do klientów na całym świecie.” – mówią przedstawiciele zwycięskiego teamu.

 

W najbliższych dniach poznamy regionalnego zdobywcę nagrody specjalnej, który zostanie wyłoniony spośród zwycięzców poszczególnych lokalizacji. Więcej szczegółów dotyczących projektu P&G European IT Hackathon znajduje się na stronie: ithackathon.pg.com

 

 

Zwycięski zespół P&G European IT Hackathon w Warszawie

 

Zwycięzcami pierwszej europejskiej edycji P&G IT Hackathon został zespół studentów Politechniki Warszawskiej. Zaproponowali oni aplikację rozpoznającą mowę, która może ułatwiać proces zakupów m.in. osobom starszym i niepełnosprawnym. Zwycięzcy otrzymali od P&G nagrodę w wysokości 5000 PLN.  MINDSPACE Hala Koszyki ufundował dla zwycięzców możliwość korzystania przez 3 miesiące z nowoczesnej przestrzeni co-workingowej.

 

Oprócz możliwości twórczej pracy, w efekcie której powstały prototypowe rozwiązania IT wykorzystujące technologię rozpoznawania głosu w biznesie, P&G European IT Hackathon był okazją do poszerzenia swojej wiedzy, zyskania nowych znajomości, a także zainspirowania się wskazówkami mentorów Procter & Gamble.