Telewizja Polsat otrzymała bezwarunkową zgodę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie kontroli nad Grupą Interia.pl
Telewizja Polsat otrzymała bezwarunkową zgodę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie kontroli nad spółkami Grupa Interia.pl oraz Grupa Interia.pl Media, co oznacza ziszczenie się warunku zawieszającego zastrzeżonego w umowie przedwstępnej zakupu Interii, podał Cyfrowy Polsat.
„W związku z powyższym spółka informuje, że zamknięcie transakcji, zgodnie z postanowieniami umowy przedwstępnej, oczekiwane jest w lipcu 2020 roku” – czytamy w komunikacie.
4 maja Telewizja Polsat – spółka zależna Cyfrowego Polsatu – zawarła z Bauer Media Invest GmbH oraz Bauer Polen Invest GmbH przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia. Grupa Interia znajduje się obecnie w pierwszej trójce krajowych graczy w Internecie, zarówno pod względem realnych użytkowników, jak i liczby odsłon stron oraz jest liderem pod względem dynamiki wzrostu. Jest czołowym graczem na polskim rynku mediów nowej generacji, docierającym do blisko 60% użytkowników Internetu w kraju. Z jej usług co miesiąc korzysta ponad 16 mln realnych użytkowników. Liczba odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda. Należący do grupy portal internetowy Interia.pl, jeden z trzech największych portali horyzontalnych w Polsce, udostępnia indywidualnym użytkownikom Internetu bogaty wybór najwyższej jakości serwisów informacyjnych, multimedialnych, społecznościowych i komunikacyjnych.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r. Dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze Internetu. To istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. To również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logiem Polsatu. Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w Internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, IPLA, Netia czy marki Telewizji Polsat. Natomiast Polsat Media może wesprzeć sprzedaż powierzchni reklamowych Interii.
Finansowanie transakcji przeprowadzone zostanie w całości ze środków własnych Telewizji Polsat. Finalizacja transakcji uwarunkowana jest uzyskaniem przez Telewizję Polsat zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji. Doradcą prawnym Telewizji Polsat przy transakcji był Greenberg Traurig Grzesiak sp.k. a Trigon pełnił rolę doradcy finansowego.
https://itreseller.pl/itrnewpolsat-kupuje-interie-grupa-polsat-najwieksza-w-polsce-grupa-medialno-telekomunikacyjna-zawarla-z-bauer-media-group-przedwstepna-umowe-nabycia-grupy-interia/