Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Temu wygrywa liczbą użytkowników, ale to Allegro notuje więcej zaangażowanych

W kwietniu Temu miało więcej użytkowników niż Allegro, ale to Allegro może pochwalić się większą liczbą zaangażowanych klientów – wynika z najnowszego badania Mediapanel Polskiego Badania Internetu.

W kwietniu 2025 roku platforma Temu wyprzedziła Allegro pod względem liczby użytkowników. Według badania Mediapanel, Temu odwiedziło 18,86 mln osób, podczas gdy Allegro – 17,85 mln. To pierwszy taki przypadek na polskim rynku e-commerce.

Jednak sama liczba użytkowników nie oddaje w pełni siły marki. Analitycy Gemius i PBI zwracają uwagę na poziom zaangażowania, czyli czas faktycznie spędzany przez klientów na platformach. Zaangażowany użytkownik to taki, który choć raz w miesiącu poświęcił na danym serwisie co najmniej minutę.

 

 

W tym właśnie zestawieniu to Allegro pozostaje liderem. Platforma może pochwalić się 15,97 mln zaangażowanych użytkowników, podczas gdy Temu – 13,65 mln. To pokazuje, że użytkownicy Allegro częściej wracają i spędzają tam więcej czasu, wykonując konkretne działania, takie jak zakupy czy przeglądanie ofert.

Eksperci podkreślają, że takie podejście do analizy pozwala wyeliminować przypadkowy ruch, np. przypadkowe wejścia z reklam czy przekierowań. Dzięki temu ranking lepiej oddaje rzeczywistą popularność i lojalność klientów.