Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tencent podobno zrezygnował z planów wprowadzenia na rynek własnego zestawu VR

W zeszłym roku wyszło na jaw, że Tencent pracuje nad własnym zestawem komputerowym VR, częściowo po to, aby wejść w trend Metaverse. Teraz wydaje się, że plany te zostały anulowane.

Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie Reutersa, Tencent odwołał swoje plany odnośnie do sprzętu VR i to pomimo utworzenia jednostki biznesowej VR i zatrudniania kilkuset pracowników w zeszłym roku. Tencent ma teraz obawy, że nie będzie w stanie osiągnąć zysków wystarczająco szybko.

Nie powinno to dziwić, jeśli widziało się, ile pieniędzy Marc Zuckerburg przepala, próbując wprowadzić w życie „metaverse”. Nawet Facebook ze swoimi ogromnymi zasobami nie był w stanie przekształcić VR w dominującą platformę dla gier lub zastosowań biznesowych.

Potencjalnie platforma VR firmy Tencent zawierałaby gry, a także aplikacje niezwiązane z grami tylko przeznaczone do zastosowań profesjonalnych. Tencent może jeszcze powrócić do VR w przyszłości, jeśli rynek zacznie w znacznie lepszy sposób prosperować. Na tę chwilę wydaje się, że firma unika wejścia, ze względu na niestabilną sytuację ekonomiczną na świecie i sankcje, którymi objęte są Chiny.

Naszym zdaniem, sama technologia VR wydaje się przyszłościowa i już teraz oferuje szerokie zastosowania. Niestety trapiona jest paroma bolączkami, które powodują, że rozwiązania VR nie trafiają pod strzechy konsumentów. Największą z nich jest dosyć wysoka cena, chociaż pojawiają się rozwiązania bardziej przyjazne finansowo, to niestety odstają one jakością od droższych modeli. Drugim problemem jest niedostateczna liczba oprogramowania i brak takiego flagowego oprogramowania, które mogłoby przyciągnąć użytkowników. Akurat to stara się zmienić Meta z wprowadzeniem platformy Metaverse, ale jak to wygląda w praktyce, doskonale wiemy. Może w przyszłości będzie to najlepsza platforma, teraz jest miejscem, o którym się mówi, ale mało kto z niego korzysta.