Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tencent przewiduje duże zyski z uzależnienia klientów od chmurowej sztucznej inteligencji

Dyrektor strategii Tencentu, James Mitchell, udzielił informacji inwestorom, z której wynika, że chiński gigant internetowy wyraża dużą pewność co do swojej działalności w obszarze chmur obliczeniowych o hiper-skalowym charakterze oraz usługi modeli AI jako usługi (MaaS).

Wynika to z faktu, że spodziewa się, iż klienci napotkają na trudności w migracji z tych usług na inne. Mitchell wyraził tym samym przekonanie, że obecni użytkownicy MaaS będą zobowiązani pozostać z tą usługą, co przyczyni się do stabilnego dochodu dla firmy.

Podczas konferencji dotyczącej wyników finansowych za drugi kwartał 2023 roku, Mitchell został zapytany o perspektywy biznesu MaaS. W swojej odpowiedzi zauważył, że duże przedsiębiorstwa będą prawdopodobnie pierwszymi innowatorami, którzy skorzystają z tej usługi, a później w kolejce staną mniejsze firmy, w tym małe i średnie przedsiębiorstwa.

Szczególnie podkreślił, że te mniejsze firmy będą zainteresowane MaaS, ponieważ pragną korzystać z zaawansowanej sztucznej inteligencji, jednak niekoniecznie chcą inwestować w szkolenie własnych modeli. Przewiduje, że to zaowocuje „wysoką marżą i regularnymi, powtarzającymi się przychodami”.

Mitchell zwrócił również uwagę na to, że kiedy klienci raz zaczynają korzystać z usług MaaS, staje się to kluczowym elementem ich interakcji z klientami. Ta integracja z ich relacjami z klientami jest bardziej trwała i trudniejsza do zastąpienia, niż gdyby technologia była używana jedynie w systemach wewnętrznych przedsiębiorstw.

Warto również zaznaczyć, że przychody Tencentu za drugi kwartał wyniosły 20,6 miliarda dolarów, co stanowiło wzrost o 11 procent w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Chociaż firma nie publikuje szczegółowych danych o przychodach z usług chmurowych, to jednak ogłosiła „umiarkowany wzrost” w tej dziedzinie.

Także liczba użytkowników miesięcznie korzystających z sieci społecznościowych Tencentu, takich jak WeChat i QQ, nadal rosła, osiągając odpowiednio 1,327 miliarda oraz 571 milionów. To dowodzi, że firma ma kontynuujący się wzrost w obszarze swoich usług internetowych.