Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tesla jest otwarta na licencjonowanie oprogramowania, dostarczanie układów napędowych i akumulatorów dla innych producentów – ogłosił Elon Musk.

Deklaracja szerokiej otwartości ogłoszona przez CEO Tesli ma niebagatelne znaczenie dla rynku aut elektrycznych. Tesla, jako lider, może pomóc w popularyzacji elektromobilności także innym producentom. Chociaż brzmi to jak hodowanie sobie konkurencji, jest w praktyce przemyślanym ruchem biznesowym.

Podzespoły i rozwiązania autorstwa firmy Elona Muska gościły już w pojazdach innych producentów. Tesla dostarczała już akumulatory do elektrycznych aut Mercedesa i Toyoty w ramach odrębnych umów partnerskich. Produkcja akumulatorów to obszar, w którym, zdaniem analityków, amerykański producent samochodów elektrycznych ma przewagę konkurencją.

„Tesla jest otwarta na licencjonowanie oprogramowania oraz dostarczanie układów napędowych i akumulatorów. Po prostu staramy się przyspieszyć zrównoważoną energię, a nie zmiażdżyć konkurentów! ” Musk powiedział w wiadomości na Twitterze.

Podobne deklaracje padały już wcześniej. W 2014 roku Musk powiedział, że Tesla umożliwi innym wykorzystanie swoich patentów w nadziei na przyspieszenie rozwoju samochodów elektrycznych przez wszystkich producentów.

Nie jest jasne, jakie rodzaje baterii będzie dostarczać. Tesla obecnie prowadzi spółkę joint venture z firmą Panasonic, a także zaopatruje się w baterie z chińskiej firmy Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz w koreańskim LG Chem. Tesla planuje również zbudować własny zakład produkcji akumulatorów w swoim zakładzie we Fremont w Kalifornii w ramach projektu „Roadrunner”. Akumulatory to najdroższy i najważniejszy element pojazdów elektrycznych.

Dla Tesli to właśnie rozwój całego rynku aut elektrycznych pozostaje kluczowy. Jako lider może rosnąć wraz z nim. Co więcej, popularyzacja aut elektrycznych będzie napędzała także rozwój infrastruktury – w tym stacji ładowania. Dziś ich niewielka liczba, obok wysokiej ceny samego pojazdu, jest jednym z głównych czynników przemawiających na niekorzyść samochodów elektrycznych.

https://itreseller.pl/itrnewelectromobility-poland-zaprezentowalo-nazwe-nowej-marki-polskich-samochodow-elektrycznych-izera-a-takze-prototypy-dwoch-modeli-samochodow-hatchbacka-i-suv-a/