Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tesla ogranicza produkcję Modelu Y i Cybertruck, a pracownicy z Austin „dostali” urlop

Tesla wstrzymuje na tydzień produkcję Modelu Y i Cybertruck w zakładzie w Austin. To kolejny sygnał trudności operacyjnych firmy Elona Muska, która już w pierwszym kwartale 2025 roku odnotowała spadek dostaw pojazdów o 13%.

 

Nietypowa przerwa w produkcji

Pracownicy fabryki Tesli w Austin otrzymali informację, że linie montażowe Modelu Y i Cybertruck zostaną zamknięte na tydzień, począwszy od Święta Pamięci (Memorial Day). Źródła z zakładu, cytowane przez Business Insider, wskazują, że tak długa przerwa w tym okresie roku to sytuacja bez precedensu — w poprzednich latach produkcja w tym czasie była kontynuowana bez zakłóceń.

Decyzja objęła pracowników godzinowych, którym zaproponowano wzięcie płatnego urlopu lub udział w szkoleniach i pracach porządkowych. Produkcja nie będzie jednak prowadzona. Pracownicy donoszą również o pogłębiającej się niestabilności grafiku pracy, który od lutego podlega częstym zmianom, w tym wcześniejszym zwolnieniom z pracy.

 

Spadki, cięcia i zwolnienia

Problemy z utrzymaniem płynności produkcji nie są nowością. Już w lutym fabryka w Austin zaczęła ograniczać nadgodziny, grożąc pracownikom konsekwencjami za ich przekraczanie. W kwietniu firma ograniczyła cele produkcyjne dla Cybertrucka i przesunęła część pracowników na inne stanowiska, a wcześniej — w grudniu — produkcję tego pojazdu całkowicie wstrzymano na trzy dni.

Do trudności operacyjnych dochodzą także redukcje kadrowe. Firma Trigo, świadcząca usługi wynajmu pracowników na rzecz Tesli, ogłosiła zwolnienie 50 osób pracujących w fabryce Austin. Informację potwierdziło zawiadomienie złożone do Texas Workforce Commission, jednak przedstawiciele Trigo odmówili komentarza.

 

ChatGPT Image Elon Musk Tesla spadek

 

Rynek nie wybacza

Kondycja Tesli w 2025 roku budzi coraz więcej pytań. W pierwszym kwartale firma zanotowała 13% spadek dostaw rok do roku, a jej giełdowy kurs od początku roku spadł o 26%. Mimo to Elon Musk zapowiadał w marcu — podczas wystąpienia u boku Donalda Trumpa — podwojenie produkcji pojazdów w USA w ciągu dwóch lat.

Równolegle do ograniczeń produkcyjnych Tesla próbuje ratować sprzedaż, wprowadzając nowe wersje swoich flagowych modeli. Odświeżony Model Y zadebiutował w styczniu, jednak zainteresowanie rynkowe nie spełniło oczekiwań. W kwietniu wprowadzono zniżki, a w maju zaprezentowano tańszą wersję pojazdu. Jakby tego było mało, jak jednak wynika z informacji zawartych w dokumencie dotyczącym dobrowolnego wycofania pojazdów z rynku, do 20 marca 2025 roku dostarczono mniej niż 50 tys. Cybertrucków.