Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tesla w opałach – spadek sprzedaży w Chinach o 6% r/r

ChatGPT Image Elon Musk Tesla spadek

Tesla zanotowała kolejny spadek sprzedaży elektryków produkowanych w Chinach – w kwietniu jest to aż 6% rok do roku. To już siódmy miesiąc z rzędu na minusie, co pogłębia problemy producenta w obliczu rosnącej konkurencji ze strony chińskich graczy, zwłaszcza BYD, i narastającej niechęci do marki w Europie.

 

Słabnące wyniki Tesli w Chinach i Europie

Amerykański gigant motoryzacyjny zmaga się z coraz trudniejszą sytuacją na kluczowych rynkach. W Chinach, które w pierwszym kwartale były największym rynkiem Tesli, sprzedaż samochodów elektrycznych wyprodukowanych lokalnie spadła w kwietniu o 6% w ujęciu rocznym. Według danych China Passenger Car Association (CPCA), dostawy modeli Model 3 i Model Y, które trafiają zarówno na rynek wewnętrzny, jak i na eksport (m.in. do Europy), wyniosły 58 459 sztuk – o 25,8% mniej niż w marcu!

Sytuacja Tesli w Europie również się pogarsza. Sprzedaż gwałtownie spadła, a jednym z powodów może być rosnący sprzeciw wobec CEO Elona Muska, którego wypowiedzi i działania – w tym wspieranie skrajnie prawicowych polityków – spotkały się z protestami konsumentów. Niechęć wobec marki przełożyła się również na niższe wyniki w USA.

 

BYD Atto 2

 

BYD rośnie, Tesla szuka nowych rynków

Na tle problemów Tesli wyróżnia się jej największy chiński konkurent – BYD. Producent, który oferuje elektryki i hybrydy plug-in, odnotował w kwietniu wzrost globalnej sprzedaży pojazdów pasażerskich aż o 19,4% rok do roku, osiągając poziom 372 615 sztuk. To pokazuje nie tylko rosnącą popularność chińskich marek, ale też ich skuteczność w konkurowaniu z zachodnimi gigantami – zarówno ceną, jak i technologią.

W odpowiedzi na pogarszające się wyniki w Europie i USA, Tesla intensyfikuje działania w nowych regionach, takich jak Indie i Arabia Saudyjska – gdzie swoje wejście planują również chińscy producenci EV. Co więcej, firma zapowiada uruchomienie masowej produkcji tańszej wersji Modelu Y w Szanghaju, która ma ruszyć w 2026 roku. To strategiczna próba obrony udziałów na coraz bardziej zatłoczonym rynku chińskim, gdzie konkurencja prezentuje nowe modele w bardzo konkurencyjnych cenach.