Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tesla wobec pozwu zbiorowego w Kalifornii w związku z roszczeniami dotyczącymi zakresu pojazdów elektrycznych 

Trzech właścicieli Tesli z Kalifornii w środę pozwało producenta samochodów w pozwie zbiorowym, który oskarża firmę o fałszywą reklamę szacowanych zasięgów jazdy jej pojazdów elektrycznych. 

Jak podaje Reuters, pozew złożony w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Północnego Dystryktu Kalifornii cytuje artykuł Reutera opublikowany w zeszłym tygodniu, w którym podano, że Tesla utworzyła „zespół dywersyjny” w Nevadzie, aby anulować jak najwięcej spotkań związanych z zasięgiem po tym, jak został zalany skargami właścicieli. Reuters poinformował również, że około dekadę temu Tesla zdecydowała się napisać algorytmy dla swojego miernika zasięgu w desce rozdzielczej, który według źródła pokazywałby kierowcom „różowe” projekcje dotyczące odległości, jaką samochód mógłby przejechać na pełnej baterii.

Dyrektywa dotycząca przedstawienia optymistycznych szacunków zasięgu wyszła od dyrektora generalnego Tesli, Elona Muska, powiedziało źródło. Reuters nie był w stanie ustalić, czy Tesla nadal używa algorytmów, które zwiększają szacunki zasięgu.

Pozew zarzuca Tesli naruszenie gwarancji na pojazd oraz udział w oszustwie i nieuczciwej konkurencji. „Mówiąc prościej, Tesla ma obowiązek dostarczyć produkt, który działa zgodnie z reklamą” – powiedział w oświadczeniu Adam A. Edwards, prawnik z Milberg Coleman Bryson Phillips Grossman, firmy reprezentującej właścicieli Tesli w pozwie.

Trzech powodów pozwu przywołuje sytuacje, w których ich Tesle nie osiągały zbliżonych do reklamowanych zakresów i powiedzieli, że złożyli skargę do firmy bez powodzenia.

W pozwie stwierdza się: „Gdyby Tesla rzetelnie reklamowała swoją gamę pojazdów elektrycznych, konsumenci albo nie kupiliby modeli pojazdów Tesli, albo zapłaciliby za nie znacznie mniej”.

Skarga dotyczy statusu pozwu zbiorowego w celu reprezentowania „wszystkich osób w Kalifornii, które kupiły nowy pojazd Tesla Model 3, Model S, Model Y i Model X”. Domaga się w nim nieokreślonego odszkodowania.

Tesla stoi również w obliczu procesów sądowych i kontroli regulacyjnej w związku z technologią Autopilota i „w pełni autonomicznej jazdy” oraz twierdzeniami dotyczącymi bezpieczeństwa tych systemów.