Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tesla wygrywa proces dotyczący wypadku samochodowego w obszarze miejskim 

W piątek ława przysięgłych sądu stanowego w Kalifornii przyznała firmie Tesla Inc zdecydowaną wygraną w procesie stwierdzając, że funkcja autopilota producenta pojazdów elektrycznych nie zawiodła w czymś, co wydawało się pierwszym procesem związanym z awarią z udziałem częściowo zautomatyzowanego oprogramowania do jazdy. 

Jak podaje Reuters, mieszkanka Los Angeles, Justine Hsu, pozwała firmę Muska w 2020 roku, twierdząc, że jej Model S zjechał na krawężnik podczas pracy na autopilocie, a poduszka powietrzna została wystrzelona „tak gwałtownie, że złamała szczękę powódki, wybiła zęby i spowodowała uszkodzenie nerwów na twarzy”. Zarzuciła wady konstrukcyjne autopilota i poduszki powietrznej i domagała się odszkodowania w wysokości ponad 3 milionów dolarów.

Tesla testuje i wdraża swojego Autopilota i bardziej zaawansowany system „Full Self-Driving” (FSD), który dyrektor naczelny Elon Musk reklamował jako kluczowy dla przyszłości jego firmy, ale który został poddany kontroli regulacyjnej i prawnej.

Tesla zaprzeczyła odpowiedzialności za wypadek i oświadczyła w sądzie, że Hsu używała Autopilota na ulicach miasta pomimo ostrzeżenia w instrukcji obsługi, aby tego nie robić.

W piątek w Sądzie Najwyższym w Los Angeles jury przyznało Hsu zero odszkodowania. Stwierdzono również, że poduszka powietrzna nie zawiodła w bezpiecznym działaniu i że Tesla celowo nie zaniedbywała ujawnienia faktów. Jeden z adwokatów powódki, Donald Slavik, wyraził rozczarowanie wynikiem.

Akcje Tesli zyskały 1,3%, zamykając się w piątek na poziomie 165,08 USD.