Thales wdraża inkluzywne rozwiązania dzięki „Voice Payment Card”
Obecnie większość usług bankowych nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Aż 90 proc. osób niedowidzących choć raz w życiu zetknęło się z oszustwem lub błędem w punkcie sprzedaży.
Ta statystyka skłoniła firmę Thales do opracowania zaufanego rozwiązania, które zapewnia autonomię osobom z zaburzeniami widzenia w codziennym dokonywaniu płatności. Innowacyjna karta, która głosowo opisuje każdy krok transakcji, jest obecnie certyfikowana przez Visa i Mastercard.
– Innowacyjna karta Voice Payment Card to przełomowy krok w kierunku przystosowania usług bankowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, który zapewni im niezależność i bezpieczeństwo podczas płatności oraz znacznie usprawni proces transakcji. Jestem niezmiernie dumna, że korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia z zakresu bezpiecznych płatności i łączności możemy dostarczyć tak nowoczesne i kompleksowe rozwiązanie, które w znacznym stopniu przyczyni się do integracji społecznej i ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym codzienne czynności – podkreśla Magdalena Nizik, Prezes Thales Polska.
Cały świat stawia na promowanie różnorodności i integracji społecznej w celu stworzenia lepszego środowiska dla każdego. We współpracy z partnerem Handsome, firma Thales wykorzystała swoje innowacje w opracowaniu kompleksowego rozwiązania w obszarze płatności. Chcąc z niego skorzystać, użytkownicy Voice Payment Card muszą zainstalować na telefonie aplikację, która będzie powiązana z ich kartą płatniczą. Przy każdej płatności aplikacja mobilna wypowie kwotę transakcji, zanim pozwoli użytkownikom zweryfikować ją za pomocą tajnego kodu.