Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

TikTok dołącza do Meta w apelacji przeciwko statusowi gatekeepera w UE 

W czwartek TikTok dołączył do Meta, odwołując się od nadania statusu „strażnika” na mocy ustawy o rynkach cyfrowych (DMA), unijnego prawa, które wprowadza surowsze zasady dla firm technologicznych i ułatwia użytkownikom poruszanie się między konkurencyjnymi usługami. 

Jak przypomina Reuters, Unia Europejska wybrała we wrześniu 22 usługi „gatekeepera” obsługiwane przez sześć firm technologicznych – Microsoft, Apple, Google, Amazon, Meta i TikTok. Chociaż Microsoft, Google i Amazon nie zakwestionowały swoich oznaczeń, Apple nie skomentował jeszcze swojego planu. 16 listopada to ostatni dzień na złożenie odwołania.

Meta w środę zakwestionowała oznaczenia „strażnika” dla swoich platform Messenger i Marketplace, ale nie odwołała się od statusu Facebooka, Instagrama i WhatsAppa.

W ramach DMA firmy posiadające ponad 45 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i kapitalizację rynkową wynoszącą 75 miliardów euro są uważane za „strażników” świadczących podstawowe usługi platformy.

TikTok oświadczył, że nie osiąga ustawowego progu przychodów generowanych w Europejskim Obszarze Gospodarczym, wynoszącego 7,5 miliarda euro (8,13 miliarda dolarów) rocznie.

Firma sugeruje, że została wyznaczona na strażnika na podstawie kapitalizacji jej spółki-matki, ByteDance, na rynku globalnym, którą UE oparła przede wszystkim na wynikach linii biznesowych, które nawet nie działają w Europie.

W zeszłym miesiącu chińska spółka ByteDance odkupiła akcje od amerykańskich pracowników w ramach transakcji, w ramach której wyceniono spółkę na 223,5 miliarda dolarów.

TikTok, z którego miesięcznie korzysta ponad 134 miliony użytkowników, stwierdził, że jest konkurentem, a nie dominującym podmiotem w reklamie cyfrowej i nie przeprowadzono żadnego badania rynku w związku z jego wyznaczeniem przez Komisję Europejską.

„AB Możliwości i Rozwój 2023 to doskonała okazja by spotkać się, porozmawiać o najnowszych trendach, podzielić się doświadczeniami i zbudować nowe relacje” – podkreśliła Patrycja Gawarecka, AB S.A.