Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

TikTok pod lupą Brukseli. Komisja Europejska oskarża platformę o łamanie unijnych przepisów DSA

TikTok

TikTok może stanąć w obliczu wielomiliardowej kary, po tym jak Komisja Europejska oskarżyła platformę o naruszenie kluczowych zapisów unijnego Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA). Chodzi o niewystarczającą przejrzystość reklam, co może skutkować grzywną w wysokości nawet 6% globalnego obrotu ByteDance – właściciela aplikacji.

 

Bruksela wzywa do większej przejrzystości

Dziś, 15 maja, Komisja Europejska opublikowała wstępne wyniki dochodzenia wszczętego w lutym 2024 roku przeciwko TikTokowi. Organy regulacyjne uznały, że chińska platforma nie spełniła wymogów DSA w zakresie prowadzenia publicznego repozytorium reklam. Brak przejrzystości dotyczy m.in. informacji o treści reklam, grupach docelowych oraz tożsamości podmiotów finansujących kampanie.

„Przejrzystość reklam w internecie – kto płaci i w jaki sposób targetuje odbiorców – jest kluczowa dla ochrony interesu publicznego” – podkreśliła Henna Virkkunen, unijna komisarz ds. cyfrowych.

Akt o Usługach Cyfrowych, obowiązujący od 2023 roku, nakłada na duże platformy internetowe obowiązek skuteczniejszego przeciwdziałania nielegalnym i szkodliwym treściom oraz zwiększenia jawności w zakresie reklam online. Złamanie tych przepisów może skutkować grzywną sięgającą 6% globalnych przychodów danego podmiotu – w przypadku ByteDance oznaczałoby to potencjalnie miliardowe sankcje.

 

Odpowiedź TikToka: poparcie dla regulacji, ale krytyka procedur

TikTok nie pozostał dłużny. W oświadczeniu przesłanym mediom przedstawiciel platformy stwierdził, że firma popiera ogólne cele regulacji DSA i aktywnie pracuje nad udoskonaleniem swoich narzędzi do utrzymania przejrzystości reklam. Jednak – jak dodano – „nie zgadzamy się z niektórymi interpretacjami Komisji i zauważamy, że przekazywane są one poprzez wstępne ustalenia, a nie jasne i publiczne wytyczne”.

Firma zwróciła też uwagę na potrzebę równych zasad dla wszystkich i spójności w egzekwowaniu prawa. TikTok otrzymał możliwość zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz złożenia pisemnej odpowiedzi przed wydaniem ostatecznej decyzji przez Komisję Europejską.