TikTok uruchamia własną usługę tanich zakupów z kraju środka
TikTok podobno pracuje nad biznesem e-commerce, który sprzedawałby towary wyprodukowane w Chinach, podobne do aplikacji Temu i Shein.
Według The Wall Street Journal, TikTok planuje uruchomić program już w sierpniu. Będzie on działał podobnie do programu Amazon „Sold by Amazon”, w którym TikTok jest odpowiedzialny za przechowywanie i wysyłkę produktów oraz obsługuje transakcje w imieniu chińskich sprzedawców detalicznych.
Posunięcie to jest częścią strategii TikTok mającej na celu dywersyfikację zysków na inne obszary poza sprzedażą reklam. Według nienazwanych źródeł, które rozmawiały z Journal, firma podobno planuje płacić sprzedawcom dopiero po sprzedaży ich produktów, a nie wcześniej, umożliwiając jej zwrot niepopularnych przedmiotów.
Firma podobno pozyskała pracowników z Temu i Shein do pracy jako kierownicy magazynów i zamówień, a także kupcy, którzy negocjują koszty produktów ze sprzedawcami detalicznymi.
Niektórzy pierwsi kandydaci do programu sprzedaży TikTok zostali podobno odrzuceni ze względu na zbyt drogie przedmioty, co sugeruje, że firma koncentruje się na tańszych produktach, podobnie jak Temu i inni konkurenci.
TikTok miał ostatnio kilka starć z amerykańskimi organami regulacyjnymi w związku z obawami, że naraża dane osobowe amerykańskich użytkowników na ryzyko. W maju gubernator stanu Montana Greg Gianforte podpisał ustawę Senatu nr 419, która zakazuje korzystania z aplikacji w granicach stanu od 1 stycznia 2024 r., z wyjątkiem wyzwań prawnych. TikTok jest również zakazany na urządzeniach wydanych przez rząd.