Tizen OS od Samsunga integruje funkcje sztucznej inteligencji
Firma Samsung Electronics zwiększa zasięg swojego autorskiego systemu operacyjnego Tizen, włączając możliwości sztucznej inteligencji.
Według czwartkowego wydania Samsung Newsroom Tizen został wdrożony w około 270 milionach telewizorów Samsung Smart TV wprowadzonych na rynek pod koniec ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę, że w 2015 roku zainstalowano go w ok. 50 mln sztuk, zanotował dynamikę wzrostu na poziomie ok. 440 proc.
„Samsung Tizen przygotowuje się do kolejnego kroku naprzód, przekształcając się w platformę na urządzeniu, która zapewni użytkownikom wyjątkowe doświadczenia” – powiedział przedstawiciel Samsung Electronics.
Przed przyjęciem Tizen w 2015 roku Samsung korzystał z systemu operacyjnego Orsay. Choć zarówno Orsay, jak i Tizen są platformami autorskimi, różnią się one pod względem otwartości. Firma Orsay skupiła się przede wszystkim na tradycyjnych usługach telewizyjnych związanych z transmisją i źródłami zewnętrznymi. Natomiast Tizen jest platformą typu open source, która ułatwia łatwą rozbudowę. Dodatkowo, podczas gdy Orsay obsługuje jedną operację na raz, Tizen działa wieloprocesowo, umożliwiając jednoczesną obsługę wielu zadań i zindywidualizowane rozwiązywanie problemów.
„Głównym celem wprowadzenia Tizen było rozszerzenie ekosystemu poprzez przyciągnięcie różnych zewnętrznych programistów” – powiedział Byun Kwang-seop, osoba odpowiedzialna za rozwój Orsay.
Początkowy zespół programistów Tizen kładł nacisk na maksymalizację zalet otwartej platformy i poprawę produktywności programowania poprzez ustandaryzowane interfejsy i przyjęcie standardowych technologii. Stosując standardowe technologie, Tizen zwiększył dostępność dla dostawców treści w porównaniu do zamkniętej platformy Orsay.
Telewizory Samsung Smart TV obsługują teraz nie tylko własne usługi, ale także aplikacje innych firm, takie jak Netflix, Spotify i Apple TV. Nawet po sprzedaży telewizorów Tizen w dalszym ciągu odgrywa rolę generującą przychody dzięki usługom Smart TV.
„Doświadczenia konsumenckie, takie jak Samsung TV Plus i Gaming Hub, wraz z przychodami z reklam, znacząco przyczyniają się do naszych przychodów. Aby zwiększyć konkurencyjność, skupiamy się na udoskonalaniu platform i poszerzaniu oferty naszych licencjonowanych produktów” – powiedział Jung Sung-yong, członek zespołu programistów Tizen.
Samsung planuje wykorzystać platformę Tizen, która obejmuje różne urządzenia, aby ulepszyć możliwości sztucznej inteligencji i zmaksymalizować doświadczenia konsumentów. Tizen jest obecny nie tylko w inteligentnych telewizorach i monitorach, ale także wbudowany w projektory strumieniowe i produkty oznakowania B2B, zapewniając kontekstowe doświadczenia na różnych urządzeniach.