Toyota i Solize nawiązały współpracę przy projekcie produkcji części samochodowych z wykorzystaniem technologii HP

Największy producent samochodów Toyota nawiązał współpracę z firmą Solize, by drukować na zawołanie zapasowe części samochodów przy użyciu zaawansowanych drukarek 3D.

W ramach projektu rozpoczętego w zeszłym roku Toyota wykorzystuje obecnie druk 3D HP Multi Jet Fusion do tworzenia części zamiennych, a następnie sprzedaje je obok tradycyjnie produkowanych części zamiennych. Oprócz zapewnienia firmie zwiększonych możliwości produkcji krótkoseryjnej, wykorzystanie tej technologii pozwala podobno na optymalizację projektów i czasu realizacji nowo opracowanych części.

„Każdego dnia obserwujemy rosnącą tendencję i coraz bardziej dojrzałe zastosowania druku 3D w wielu różnych branżach na całym świecie, zwłaszcza w motoryzacji” – powiedział Nobuki Okado, dyrektor generalny HP Japan. „Wiodący producenci samochodów, tacy jak Toyota Motor Corporation, pokazują moc druku 3D w zakresie elastycznego projektowania, szybkości wprowadzania na rynek i zrównoważonego oddziaływania”.

Jak można się spodziewać po jednym z największych producentów samochodów na świecie, Toyota wykorzystuje szereg technologii produkcyjnych, aby przenieść swoje szerokie portfolio pojazdów z deski kreślarskiej do rzeczywistości. Wielokrotnie, w związku z różnorodnymi potrzebami produkcyjnymi, firma zwracała się w stronę druku 3D. Na przykład, współpracując z Materialise, firma opracowała ultralekki fotel samochodowy drukowany w 3D.

Od tego czasu Toyota zainwestowała w badania i rozwój technologii, współtworząc wraz z DSM Somos Taurus – materiał, który dzięki swojej wysokiej temperaturze ugięcia pod wpływem ciepła wynoszącej 95°C jest idealny do zastosowań motoryzacyjnych. Z kolei na Uniwersytecie w Waterloo, firma nazwała skrzydło druku 3D swoim imieniem, po tym, jak przekazała instytucji 2,1 miliona dolarów kanadyjskich, aby rozwinąć R&D w 2019 roku.

W swoim oddziale Toyota Motorsport firma również kontynuuje wdrażanie technologii. Do tej pory wyścigowy oddział firmy ujawnił plany opracowania nowych lekkich materiałów samochodowych, a także zobowiązał się do współpracy z 3D Systems nad „zaawansowanymi technologiami” o wysokiej klasy zastosowaniach wyścigowych.

Ostatnio Toyota Racing Development (TRD), wewnętrzny oddział firmy zajmujący się tuningiem, mianował Stratasysa Oficjalnym Partnerem Druku 3D. W swojej nowej roli, Stratasys pomógł już TRD w opracowaniu kilku części drukowanych 3D dla Toyoty GR86, pojazdu produkcyjnego poniżej 30,000 funtów, który będzie się ścigał w nowej serii GR Cup.