TP Vision odnotowuje wzrost w kluczowych segmentach działalności Philips TV&Sound
Podczas konferencji Amsterdam Live, Kostas Vouzas – prezes TP Vision, właściciel marki Philips TV&Sound ogłosił szczegóły dotyczące wyników biznesowych firmy za rok 2022 oraz zapowiedział nowe produkty, które wprowadzone zostaną na rynek w roku 2023.
Pomimo coraz trudniejszych globalnych wyzwań gospodarczych i politycznych, TP Vision utrzymała wzrost w kluczowych segmentach – zarówno sprzedaży telewizorów, jak i sprzętu audio, przy czym w sukcesie sprzedażowym firmy szczególnie widoczne były wyniki sprzedaży telewizorów OLED Ambilight i produktów linii GO Sports.
„W 2022 r. warunki rynkowe stały się bardzo trudne, przy czym sytuacja ta prawdopodobnie utrzyma się także w pierwszej połowie 2023 roku. Pomimo tych wyzwań, nasze wielokrotnie nagradzane produkty, wsparcie ze strony klientów, partnerów i sprzedawców detalicznych, a także odporność naszego zespołu umożliwiły nam wzrost we wszystkich strategicznych segmentach biznesowych. Widać wyraźnie, że nasze produkty cały czas są cenione przez klientów i fanów. Choć w najbliższych miesiącach rynek nadal będzie zmagał się z trudnościami, jestem przekonany, że nasza strategia, wsparta wysokiej jakości produktami i partnerską współpracą, pomoże nam utrzymać się na ścieżce wzrostu”, powiedział dyrektor generalny TP Vision, Kostas Vouzas.
Na rynku telewizorów model Ambilight nadal zdecydowanie się wyróżnia, a wyjątkowe, immersyjne doświadczenie jakie oferuje spotyka się z wyjątkowo pozytywną reakcją konsumentów – co sprawia, że telewizory z funkcją Ambilight są dziś często uznawane za samodzielny segment.
Telewizory Philips OLED Ambilight cieszą się coraz większą popularnością dzięki doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli świecących OLED z opracowanym przez TP Vision procesorem przetwarzania obrazu P5 AI – zdobywcą wielu nagród i uznawanym za najlepszy obecnie dostępny. Ponadto wybrane telewizory Ambilight będą nadal wyposażane w system dźwięku opracowany przez partnerów z firmy Bowers & Wilkins.
Linia produktów audio Philips Sound odnotowała w roku 2022 znaczący wzrost – w sumie o 12%, a w segmencie słuchawek – o 22%. Firma planuje dalsze wzrosty w tym obszarze.
Klienci docenili też skupienie się firmy na segmencie produktów sportowych, w którym nowe słuchawki z serii GO i nowo wprowadzone, wytrzymałe przenośne głośniki bezprzewodowe przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o ponad 70%.
Wzrost ten napędzany był jakością i innowacyjnością nowych produktów, a także uznaną pozycją marki Philips wśród odbiorców produktów sportowych – co zostało wzmocnione przez dalszą współpracę z Team Jumbo Visma oraz partnerstwo z Wings for Life World Run – największą na świecie imprezą biegową. Oba partnerstwa będą kontynuowane w 2023 roku.
Najlepszy design
Oferowanie najlepszego europejskiego wzornictwa – co jest możliwe dzięki posiadaniu własnego studia projektowego w Amsterdamie – we wszystkich kategoriach produktów, zarówno w zakresie telewizorów, jak i dźwięku, również pozostaje kluczowym elementem strategii produktowej TP Vision i kolejną rozpoznawalną różnicą dla konsumenta.
Wysoka jakość pracy projektantów konsekwentnie zyskuje uznanie, także w roku 2022, kiedy to telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio zdobyły prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO, których design również został nagrodzony znakiem Red Dot.
Zrównoważony rozwój i CSR
Zrównoważony rozwój i CSR są obecnie w pełni zintegrowane z planem biznesowym TV & Sound i stanowią część kultury TP Vision. Kluczowe przykłady realizacji tej strategii były widoczne w 2022 roku, zarówno w zakresie rozwoju produktów, jak i poprzez ustanowienie długoterminowych działań partnerskich. Począwszy od 2022 r. wszystkie modele telewizorów 32″, 43″ i 50″ są pakowane w ekologiczne opakowania wolne od polistyrenu, a modele o większej przekątnej ekranu wkrótce pójdą w ich ślady. Ponadto firma zaprzestała produkcji opakowań zewnętrznych telewizorów z pełnokolorowym nadrukiem, a do druku stosuje tusze na bazie soi.
W przypadku marki Philips Sound również przyspieszono proces wymiany wewnętrznych opakowań z tworzyw sztucznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips, przy czym firma zobowiązała się do wprowadzenia ekologicznych opakowań niezawierających tworzyw sztucznych dla wszystkich produktów dźwiękowych do 2024 roku.
TP Vision kontynuuje także współpracę z firmą Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Firma wierzy, że pozytywny wpływ na środowisko można osiągnąć budując świadomość poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak Explorers – gdzie partnerstwo może zaowocować doskonałym połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.
Kolejna ważna inicjatywa uruchomiona w 2022 roku w obszarze CSR to TPV Cares.
W skład Grupy TPV wchodzi wiele firm, z których każda ma swoje własne projekty wspierające społeczności lokalne. Dlatego podjęto decyzję o stworzeniu „domu” dla wszystkich inicjatyw TPV w obszarze wpływu społecznego i środowiskowego, gdzie mogłyby one zostać połączone i współdzielone pod szyldem TPV Cares.
Platforma TPV Cares jest obecnie dostępna we wszystkich krajach, w których działa TPV (w tym w regionach EMEA, APAC, ASIA i w Ameryce Północnej) i oferuje różnorodne formy wolontariatu, wsparcia finansowego i rzeczowego dla interesujących projektów społecznych na całym świecie – przy czym każdy z nich został wybrany ze względu na swoją zdolność do wywierania trwałego i pozytywnego wpływu na społeczeństwo.
Rok 2023 będzie rokiem pracy hybrydowej – Pierwsza konferencja HP i Poly w Warszawie za nami