Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

TRUMPF Huettinger mocno inwestuje w sztuczną inteligencję i wprowadza własnego chatbota

Polski oddział niemieckiej firmy z sektora wysokich technologii przygotowuje się do komunikacyjnej rewolucji. TRUMPF Huettinger prowadzi zaawansowane prace nad wdrożeniem własnego, wirtualnego asystenta na wzór ChatGPT. Jego zadaniem będzie skokowe przyspieszenie przepływu danych i dostępu do informacji dla pracowników. Uruchomienie planowane jest już na wiosnę bieżącego roku.

TRUMPF Huettinger w Polsce, specjalizuje się w produkcji nowoczesnych rozwiązań dla globalnego sektora elektroniki. Działa obecnie w 7 lokalizacjach (budynki produkcyjne, magazyny, biura i centrum R&D), w których zatrudnia blisko 1,7 tys. pracowników. Na przestrzeni ostatnich 2 lat firma urosła ponad dwukrotnie, co znacząco wpłynęło na jej sposób funkcjonowania. Skokowy wzrost pozwolił zwiększyć moce produkcyjne i stworzył nowe możliwości technologiczne, ale przyniósł także liczne wyzwania związane z przepływem danych w organizacji.

 

– Jeszcze kilka lat temu byliśmy niewielką firmą, w której wszyscy dobrze się znali. Skala naszej działalności, w porównaniu do obecnej, była relatywnie niewielka, co z kolei nie generowało wielu wyzwań na poziomie przepływu informacji. Dziś jest zupełnie inaczej. Ilość „danych”, którymi się wymieniamy wzrosła wielokrotnie, a nasi pracownicy, by móc działać efektywnie, muszą mieć zapewnioną maksymalnie płynną komunikację. Nie możemy i nie chcemy tracić zasobów na procesy, które można przyspieszać i automatyzować. Stąd pomysł na stworzenie własnego czatu, który działa podobnie jak ChatGPT – tłumaczy Paweł Ozimek, prezes zarządu TRUMPF Huettinger w Polsce.

 

Testowy chat gotowy do wdrożenia

Chatbot TRUMPF Huettinger, podobnie jak jego bliźniaczy, popularny wirtualny asystent, służy do generowania błyskawicznych odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. To z kolei umożliwia pracownikom natychmiastowe wydobywanie potrzebnych danych z innych działów firmy. W przypadku TRUMPF Huettinger pierwszym celem narzędzia będzie przeniesienie informacji ze statycznych źródeł, takich jak: e-maile, raporty, regulaminy, procedury, dokumentacja, instrukcje rozsiane po dyskach sieciowych i wielu różnych lokalizacjach itp. do dostępnego i przyjaznego dla użytkownika czatu, z którego będzie mógł on czerpać niezbędną do pracy wiedzę w czasie rzeczywistym.

 

Przepływ danych między zespołami stanie się znacznie prostszy, szybszy, bardziej zautomatyzowany, a do tego nie będzie wymagał fizycznego zaangażowania ich członków. – To prawdziwa rewolucja w komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa. Dzięki naszemu chatowi wejdziemy na zupełnie inny, nieosiągalny dotychczas poziom przepływu informacji. Narzędzie w formie testowej chcemy wdrożyć już w najbliższych tygodniach – mówi Rafał Maliszewski, kierownik zespołu digitalizacji w TRUMPF Huettinger.

 

Zadaniem chatbota będzie skokowe przyspieszenie przepływu danych i dostępu do informacji dla pracowników.

Zadaniem chatbota będzie skokowe przyspieszenie przepływu danych i dostępu do informacji dla pracowników.

 

Onboarding w nowym wydaniu

Na wprowadzeniu czatu bardzo mocno zyskają obecni, ale również i nowi pracownicy, którzy zamiast skupiać się na odnajdywaniu właściwych dokumentów i źródeł informacji, będą mogli skoncentrować się na ważniejszych zadaniach, związanych z ich stanowiskiem. W przypadku TRUMPF Huettinger w Polsce taki status dotyczy znacznej części zespołu – firma ma za sobą bowiem intensywną kampanię rekrutacyjną, podczas której na przestrzeni zaledwie kilkunastu miesięcy zatrudniła w Warszawie i okolicach kilkaset osób.

 

– Nasi pracownicy posiadają różne kompetencje i specjalizacje, ale dla każdego z nich ułatwienie dostępu do danych i przyspieszenie obiegu informacji, będzie dużą korzyścią. Jesteśmy przekonani, że takie narzędzia pozytywnie wpłyną na przyspieszenie procesu aklimatyzacji w firmie a także usprawnią codzienne poszukiwanie informacji pracownikom – mówi Bogusława Wróblewska, HR Manager w TRUMPF Huettinger.

 

Nad digitalizacją pracuje już cały zespół

Chatbot powstał dzięki zaangażowaniu wewnętrznego działu digitalizacji, którego zadaniem jest budowanie systemów usprawniających procesy w firmie TRUMPF Huettinger, coraz częściej opartych na AI.

 

W tym przypadku, podobnie jak w większości naszych aplikacji, pomysł na stworzenie tego narzędzia wyszedł od realnych potrzeb naszych koleżanek i kolegów. Zauważyliśmy, że szybki wzrost zatrudnienia spowodował m.in. konieczność skrócenia drogi informacji między pracownikami i w tym przypadku specyfikacja projektu doprowadziła nas do implementacji rozwiązania w oparciu o sieć LLM (large language model). Naszym celem było również zapewnienie bezpieczeństwa wrażliwych danych firmy. Osiągnęliśmy to dzięki zbudowaniu własnej architektury w oparciu wyspecjalizowane do tego jednostki obliczeniowe, dzięki czemu poufne dane nie opuszczają naszych serwerów – dodaje Rafał Maliszewski, kierownik zespołu digitalizacji w TRUMPF Huettinger.

 

„HP Amplify Partner Conference 2024 doskonale pokazuje, jak ważny jest dla nas kanał partnerski” – podkreślił Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Kanału Partnerskiego HP Inc Polska