Trzech na pięciu dyrektorów IT zastąpiłoby połowę lub więcej swoich obecnych technologii, gdyby tylko dano im taką możliwość, wynika z badania Lenovo.

Nowe globalne badanie marki Lenovo ujawnia, jak ewoluowała rola CIO, rzucając światło na rosnące obszary odpowiedzialności i zwiększając wpływ na C-Suite, a także usuwając bariery dla rozwoju biznesu.

  • Badania zlecone przez Lenovo pokazują, że dyrektorzy ds. IT są bardziej zaangażowani niż kiedykolwiek wcześniej w obszary wykraczające poza ich tradycyjny zakres technologii, takie jak transformacja modelu biznesowego, strategia korporacyjna i zrównoważony rozwój.
  • 57% dyrektorów ds. IT, których zadaniem jest zwiększenie elastyczności organizacyjnej i usprawnienie kosztów operacyjnych, uważa, że co najmniej połowa ich obecnego stosu technologicznego jest użyteczna, ale można ją poprawić – 21% chce zastąpić prawie cały stos technologiczny.

 

Dzisiaj technologia jest układem nerwowym, który łączy strategię korporacyjną, finanse, innowacje, operacje i talenty. CIO coraz częściej mają za zadanie nawiązać kontakt z kluczowymi interesariuszami w całej organizacji, aby zapewnić dostosowanie i napędzać realizację. Ponieważ IT jest uwikłane w każdy aspekt działalności, dyrektorzy ds. informatyki uważają, że ich organizacje muszą nadal inwestować w transformację cyfrową, aby zachować znaczenie.

Najważniejsze wnioski z globalnego badania Lenovo przeprowadzonego wśród ponad 500 dyrektorów ds. informatyki obejmują:

  • Prawie wszyscy ankietowani dyrektorzy ds. IT uważają, że ich role ewoluowały i rozszerzały się w ciągu ostatnich kilku lat oraz że są proszeni o podejmowanie decyzji biznesowych, które wykraczają daleko poza technologię.
    • 9 na 10 dyrektorów ds. IT twierdzi, że ich rola i obowiązki wykroczyły poza technologię, w tym nietradycyjne obszary, takie jak analiza danych i raportowanie biznesowe (56%), zrównoważony rozwój / ESG (45%), DE & I (42%), pozyskiwanie HR / talentów (39%) oraz sprzedaż / marketing (32%).
    • 82% twierdzi, że rola CIO stała się trudniejsza niż zaledwie dwa lata temu, ponieważ stoją przed wieloma wyjątkowymi wyzwaniami, od rosnącego wykorzystania sztucznej inteligencji i automatyzacji po pozyskiwanie talentów w globalnej, zdalnej sile roboczej.
    • CIO najtrudniej jest rozwiązać problemy związane z prywatnością/bezpieczeństwem danych (66%), cyberbezpieczeństwem/oprogramowaniem ransomware (66%), nadążaniem za zmianami technologicznymi (65%), zarządzaniem rozdrobnionymi ekosystemami dostawców IT (61%) oraz wdrażaniem/wdrażaniem nowych technologii (60%).
  • Większość dyrektorów ds. IT uważa, że ich rola w organizacji zwiększyła wpływy.
    • Ponad 3 na 4 dyrektorów ds. IT twierdzi, że mają większy wpływ na ogólny los swojej firmy niż inne stanowiska C-Suite.
    • 88% zgadza się, że “moja rola jako CIO jest najbardziej krytycznym elementem dalszego działania mojej firmy lub organizacji”.
  • W miarę jak rola CIO rośnie i ewoluuje, respondenci twierdzą, że ich dostawcy technologii odgrywają nieocenioną rolę w ogólnym sukcesie ich firmy.
    • Biznes odczułby wpływ w ciągu nie więcej niż kilku tygodni, gdyby wstrzymał wydatki na inicjatywy transformacji cyfrowej, według 61% respondentów. Świadczy to o roli technologii jako kluczowego elementu działalności, a nie tylko źródła efektywności kosztowej.
    • Patrząc w przyszłość, dyrektorzy ds. IT spodziewają się zwrócić do swoich dostawców, aby pomóc im rozwiązać niezliczone problemy w ciągu najbliższych pięciu lat, w tym zwiększyć elastyczność organizacyjną (60%) i zapewnić bezpieczeństwo systemów i operacji firmy (52%), a także uprościć konfigurację, wdrażanie i utrzymanie technologii (50%) oraz zoptymalizować koszty (43%).
    • 8 na 10 dyrektorów ds. IT zgadza się, że ich dostawcy technologii są “tak skutecznie zintegrowani, że zwiększa to ogólną produktywność”.
  • Biorąc pod uwagę nowe wyzwania i zmieniające się obowiązki, CIO sugerują, że ich obecny stos technologiczny ma wiele do poprawy.
    • Biorąc pod uwagę szansę na ponowne uruchomienie od zera, większość dyrektorów ds. IT (57%) twierdzi, że zastąpiłaby połowę lub więcej obecnej technologii swojej firmy.
    • W porównaniu z poprzednim rokiem 63% firm korzysta z większej liczby urządzeń jako usługi w swoim stosie technologicznym.
    • Wraz ze zmianą modeli biznesowych prawie wszyscy dyrektorzy ds. IT (92%) zdecydowanie lub prawdopodobnie rozważyliby dodanie nowych ofert aaS w ciągu najbliższych dwóch lat.

 

“Współcześni dyrektorzy ds. IT to “kontrola misji” dla ich organizacji, ich rola zmieniła się drastycznie w ciągu ostatnich 24 miesięcy” – powiedział Ken Wong, prezes Lenovo Solutions and Services Group. “Od poruszania się po złożonych ekosystemach technologicznych, aby nadążyć za szybkością cyfrowej transformacji, po podnoszenie kwalifikacji pracowników i zarządzanie globalnym niedoborem talentów IT, dzisiejszy CIO jest odpowiedzialny za cały łańcuch wartości technologii i nie tylko. Badania Lenovo pokazują, że dyrektorzy ds. informatyki są gotowi sprostać temu wyzwaniu. I chcą współpracować ze swoimi dostawcami, aby zaangażować swoje organizacje i odnieść sukces. “

 

Firma badawcza International Data Corp. szacuje, że do 2023 r. 60% dyrektorów ds. informatyki w firmach na całym świecie będzie mierzonych przede wszystkim pod kątem ich zdolności do współtworzenia nowych modeli biznesowych i strumieni przychodów, głównie poprzez współpracę w całym przedsiębiorstwie. Jednak własne badania Lenovo pokazują, że może to być trudna bitwa dla dyrektorów ds. IT, którzy zidentyfikowali obszary takie jak prywatność/bezpieczeństwo danych, cyberbezpieczeństwo/oprogramowanie ransomware i zarządzanie rozdrobnionym ekosystemem dostawców IT jako najtrudniejsze problemy.

 

“W tym złożonym środowisku technologicznym CIO chcą wprowadzać innowacje, a nie zarządzać IT. Jak pokazują badania Lenovo, dyrektorzy ds. IT patrzą na swoich dostawców technologii nie tylko na dostarczanie podstawowych elementów , a mianowicie zwiększenie elastyczności organizacyjnej, uproszczenie konfiguracji i optymalizację kosztów. Liderzy IT potrzebują również porad i wskazówek, w jaki sposób nowe technologie mogą poprawić ich cele biznesowe. Możliwości, jakie technologia może wnieść prawdziwą wartość biznesową – w całym przedsiębiorstwie – są ogromne” – dodał Wong.

 

Aby zarządzać coraz bardziej złożoną transformacją cyfrową, firmy potrzebują prostych i elastycznych rozwiązań IT. Rozwiązania Lenovo zapewniają organizacjom szeroki zakres oferty “wszystko jako usługa” w Lenovo TruScale; elastyczność w płaceniu za rozwiązania infrastrukturalne, których potrzebują, tak długo, jak tego potrzebują; oraz dogłębną wiedzę i usługi, które umożliwiają dyrektorom ds. informatyki skupienie się bardziej na ich strategicznych imperatywach. Firmy każdej wielkości potrzebują elastyczności, aby pozostać konkurencyjnymi, a odpowiedzią jest skalowalny, podobny do chmury model rozwiązania.

Prognozy branżowe Technology Business Research wskazują, że usługi subskrypcji urządzeń rosną z CAGR na poziomie 26% w latach 2020-2024, a usługi subskrypcji centrów danych rosną o 42% w tym samym okresie. Rozwiązania as-a-Service zapewniają wsparcie i usługi o znaczeniu krytycznym, umożliwiając firmom korzystanie z technologii w celu szybkiego skalowania, obniżania kosztów i uzyskiwania większej wydajności. Dzięki elastycznej i prostej ofercie Lenovo pomogło organizacjom od sektora edukacji po przemysł lotniczy i kosmiczny zoptymalizować odpowiednią technologię, która może przekształcić i przygotować ich działalność na przyszłość.

Pełne badanie jest dostępne na stronie Lenovo.

 

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.