Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Trzy czwarte firm wdraża strategie biznesowe oparte na AI

Ostatnie wyniki raportu firmy F5 o Stanie Strategii Aplikacji (State of Application Strategy) na rok 2024, wskazują na dynamicznie rosnącą popularność AI w biznesie. Z badań wynika, że aż 56% ankietowanych wykazuje wzmożone zainteresowanie generatywną AI, co znacznie przewyższa inne trendy, takie jak m.in. centralizacja IT (40%), środowiska wielochmurowe (35%) oraz bezpieczeństwo aplikacji (33%).

Raport wskazuje także na to, że wiele firm intensywnie rozwija swoje inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej, implementując AI i ML w swoich procesach decyzyjnych. Obecnie aż trzy czwarte respondentów (75%) angażuje się w projekty transformacji cyfrowej, które według klasyfikacji F5 zaliczają się do kategorii „biznes wspomagany AI”. To znaczący wzrost w porównaniu z 61% odnotowanymi w 2022 r. i zaledwie 17% w 2020 r.

Według indeksu dojrzałości przedsiębiorstw cyfrowych firmy F5 (F5’s Digital Enterprise Maturity Index) na obecnym etapie transformacji cyfrowej firmy zaczynają stosować AI i ML do analizy danych generowanych przez ich aplikacje. Proces ten następuje po wstępnych fazach „automatyzacji zadań” (czyli wdrożenia aplikacji w celu usprawnienia procesów ręcznych) i „ekspansji cyfrowej”, która obejmuje modernizacje, łączenie oraz skalowanie tych aplikacji.

 

Generatywna sztuczna inteligencja to więcej niż modne hasło

Z tegorocznego raportu SOAS wyraźnie wynika, że Gen AI wykroczyła poza granice „modnego terminu” i objęła szeroki zakres zastosowań. Ponad jedna trzecia (35%) respondentów stwierdziła, że ​​najcenniejszym przypadkiem użycia generatywnej sztucznej inteligencji jest automatyzacja dostosowywania zasad i konfiguracji bezpieczeństwa. Dodatkowo 29% ankietowanych planuje ulepszyć sposób wykrywania i neutralizacji zagrożeń.

W przypadku dostarczania aplikacji najpopularniejszym przypadkiem użycia było automatyczne dostosowywanie zasad aplikacji i interfejsów API w oparciu o cele dotyczące poziomu usług (podane przez 44%). Ponadto 28% chce używać generatywnej sztucznej inteligencji do podsumowywania wskaźników dla liderów wyższego szczebla, a 27% chce używać języka naturalnego do analizowania wydajności aplikacji i interfejsów API (27%).

Co ciekawe, w raporcie za najmniej wartościowe uznano „chatboty”. Wirtualni asystenci wykorzystywani do dostarczania aplikacji i rozwiązań bezpieczeństwa, które eksplorują i analizują dane przy użyciu języka naturalnego, nie cieszą się dużą popularnością, co wskazuje na wyraźną potrzebę w zakresie bardziej zaawansowanych, generatywnych systemów AI, które będą spełniać oczekiwania użytkowników.

Raport SOAS zauważa także, że mimo spadku zainteresowania AIOps, z drugiego na siódme miejsce (od 2021 r.) ta dyscyplina nadal będzie się rozwijać. Rosnące wykorzystanie telemetrii do automatyzacji może znacząco przyczynić się do rozwoju tej dziedziny w nadchodzących latach. Badanie pokazuje bowiem, że osoby mierzące się z wyzwaniami związanymi ze złożonością automatyzacji coraz częściej doceniają zalety Gen AI zwłaszcza w kontekście AIOps.

 

Sukces w biznesie w coraz większym stopniu opiera się na cyfrowych aplikacjach i danych. Korzystanie z AI na poziomie strategicznym może przynieść korzyści, które wykraczają poza taktyczne cele takie jak oszczędności – zaznacza Mariusz Sawczuk, F5 Solution Engineer. – Wraz z wzrastającym zainteresowaniem AI organizacje będą najprawdopodobniej coraz częściej wybierać zintegrowane pakiety produktów lub skonsolidowane zespoły dostawców, zdolnych do dostarczania bardziej zautomatyzowanych, połączonych i skalowalnych aplikacji oraz wsparcia w zakresie bezpieczeństwa w środowiskach wielochmurowych. W ramach tej tendencji wzrośnie więc także wykorzystanie sieci wielochmurowych. Korzyści będą obejmować nie tylko szybkość i skuteczność automatyzacji, ale także większą widoczność, co pozwoli organizacjom na jeszcze szybsze wykrywanie i reagowanie na potencjalne problemy, optymalizowanie zasobów oraz efektywniejsze zarządzanie bezpieczeństwem.