Tylko 29% badanych organizacji podchodzi strategicznie do przyszłości środowiska pracy. – wynika z najnowszego badania IDC na zlecenie Dell Technologies i VMware.
Tylko 29% badanych organizacji podchodzi strategicznie do przyszłości środowiska pracy. Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie Dell Technologies i VMware opisują kierunki zmian w kulturze pracy, ocenie jej efektywności oraz personalizacji stanowisk. Zgodnie z najnowszymi badaniami IDC, Dell Technologies pozostaje liderem sprzedaży rozwiązań IT w Polsce w kategoriach: komputery biznesowe, storage oraz serwery. Wiodąca pozycja na rynku rozwiązań dla firm wynika m.in. z zaangażowania Dell Technologies w analizy makrootoczenia biznesowego oraz wdrażania długoterminowych strategii rozwoju. Szczególnie istotną dziedziną, w kontekście której Dell Technologies prowadzi liczne globalne oraz lokalne inicjatywy jest przyszłość rynku pracy.
Na zlecenie Dell Technologies oraz VMware, IDC przeprowadziło niedawno badanie “Becoming “Future Of Work” Ready: Follow the Leaders, podczas którego analizowano jak zmienia się kultura pracy oraz jak będzie wyglądać cyfrowe miejsce pracy przyszłości. Zwieńczeniem badania jest raport, w którym przedstawiono kierunki działań 29% wysoce rozwiniętych organizacji, wyróżniających się w trzech wymiarach: ich kultury pracy, personalizacji stanowisk oraz przyjętych modeli pracy. Organizacjom tym przypisano określenie FDOs, czyli Future of Work determined organizations.
Kultura pracy FDOs polega na rozwijaniu dynamicznych, zwinnych, a więc zdolnych do szybkich zmian struktur organizacyjnych, dzięki którym mogą one łatwiej reagować na zmieniające się otoczenie biznesowe. Choć produktywność nadal pozostaje najważniejszym parametrem oceny pracy, ponad połowa FDOs odchodzi od oceny efektywności pracowników w oparciu o KPI (z ang. key performance indicators – wskaźniki efektywności). Coraz bardziej odpowiednie stają się wskaźniki KBI (z ang. key behavioral indicators), takie jak umiejętność pracy w grupie, umiejętność adaptacji do zmian czy umiejętność rozwiązywania problemów. Wśród nich, na pierwsze miejsce wysuwa się obecnie zdolność do współpracy, nie tylko z ludźmi, ale także z maszynami, a więc do efektywnego wykorzystania szerokiej palety dostępnych technologii. Jak wynika z raportu, ponad 49% organizacji zaliczanych do FDOs, na pierwszym miejscu stawia dziś potrzeby pracowników. Oprócz powszechnego na rynku mierzenia satysfakcji klientów przy użyciu narzędzia NPS, w ten sam sposób mierzą one również satysfakcję swoich pracowników. Firmy dążą więc do zapewnienia pracownikom odpowiednich narzędzi i technologii, nie tylko po to, aby jak najlepiej wykonywali swoją pracę, ale również, aby zwiększyć ich zadowolenie z pracy.
55% FDOs inwestuje w budowę inteligentnego i elastycznego środowiska pracy, aby zapewnić optymalną produktywność oraz najlepsze możliwości współpracy swoich pracowników, należących coraz częściej do nurtu cyfrowych nomadów. Ponad dwie trzecie takich organizacji (69%) planuje w związku z tym zakupy w modelu Device As A Service, a ponad połowa (58%) wyposaża swoich pracowników w najnowocześniejsze na rynku urządzenia, które mają możliwie najbardziej uprościć ich pracę. Niewiele mniej – 47% inwestuje w inteligentne, cyfrowe środowiska pracy. Oznacza to m.in. zapewnienie elastyczności pracy poprzez dostęp każdego uprawnionego pracownika lub zleceniobiorcy do niezbędnych aplikacji w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, w modelu “as a service”, a także spersonalizowane i zintegrowane miejsca pracy, zwiększające satysfakcję pracowników. FDO’s to także firmy, które wdrożyły podejście “zero trust” (z ang. zero zaufania) w odniesieniu do bezpieczeństwa organizacji. Oznacza ono konieczność weryfikacji wszystkich urządzeń, aplikacji i użytkowników przed udzieleniem jakiegokolwiek dostępu do danych i systemu. Obecnie już 64% takich organizacji inwestuje w bezpieczne technologie wspierające nowe style pracy, a 58% używa lub planuje używać mobilne systemy bezpieczeństwa i zarządzania.
Jak wynika z przeprowadzonego badania, nowoczesna technologia zmienia nie tylko narzędzia naszej pracy, ale wpływa na całą jej kulturę, umiejętności i kwalifikacje pożądane na rynku. Więcej o przyszłości pracy można przeczytać w raporcie Becoming Future of Work” Ready: Follow the Leaders, będącym wynikiem badania IDC przeprowadzonego na zlecenie Dell Technologies i WMware.
Pozostając w kontekście inicjatyw dotyczących przyszłości rynku, grupa Dell Technologies, wspólnie z partnerami CIONET, Digital Excellence, infuture.institute, SAP zaangażowała się także w organizację lokalnego, długoterminowego programu Future Thinkers. Podczas pierwszego, ponad półrocznego etapu programu, grupa 150 liderów transformacji z różnych branż w Polsce zdefiniowała 35 czynników zmian kształtujących przyszłe makrootoczenie biznesowe. Następnie, uczestnicy inicjatywy wskazali 10 najważniejszych trendów, których współistnienie i wzajemne przenikanie się wpływa na różne obszary biznesu. Takim trendem będzie między innymi Nomadic Workstyle, czyli coraz większa ilość cyfrowych nomadów – ludzi, którzy swoją pracę wykonują zdalnie, bez względu na ich aktualne miejsce zamieszkania. Szacuje się, że do 2035 r. na rynku pracy będzie ponad miliard cyfrowych nomadów. Dzięki rozwojowi technologii będą oni mogli pracować właściwie z każdego miejsca na świecie.
https://itreseller.pl/itrnewfuture-thinkers-dell-technologies-wspolnie-z-partnerami-podczas-dtf-2019-przedstawia-10-najwazniejszych-trendow-ksztaltujacych-przyszlosc/