Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Uber twierdzi, że za włamanie odpowiada haker powiązany z Lapsus$

Uber Technologies oświadczył w poniedziałek, że haker powiązany z grupą hakerską Lapsus$ był odpowiedzialny za cyberatak, który zmusił firmę przewozową do tymczasowego zamknięcia kilku wewnętrznych systemów komunikacji w zeszłym tygodniu.

Firma Uber poinformowała, że napastnik nie uzyskał dostępu do żadnych kont użytkowników ani do baz danych, które przechowują wrażliwe informacje o użytkownikach, takie jak numery kart kredytowych, konta bankowe czy szczegóły dotyczące podróży.

„Napastnik uzyskał dostęp do kilku systemów wewnętrznych, a nasze dochodzenie skupiło się na określeniu, czy wystąpił jakikolwiek istotny wpływ” – powiedział Uber, dodając, że dochodzenie nadal trwa. Firma zaznaczyła, że jest w ścisłej koordynacji z FBI i Departamentem Sprawiedliwości USA w tej sprawie.

Piątkowy incydent cyberbezpieczeństwa spowodował na chwilę awarię wewnętrznego systemu komunikacji Ubera, a pracownicy zostali ograniczeni do korzystania z należącej do Salesforce aplikacji do przesyłania wiadomości służbowych Slack.

Uber przekazał, że napastnik zalogował się na konto Ubera kontrahenta po tym, jak zaakceptował prośbę o zatwierdzenie logowania za pomocą dwóch czynników po wielokrotnych prośbach, dając hakerowi dostęp do kilku kont pracowniczych i narzędzi, takich jak G-Suite i Slack.