Ubiquiti Networks z nowymi pomysłami na sieć – Producent stawia na innowacyjność nie tylko w ofercie, ale i podejściu do biznesu.

Strategia realizowana przez firmę Ubiquiti Networks odbiega od ogólnie przyjętych standardów. Producent stawia na innowacyjność nie tylko w ofercie, ale i podejściu do biznesu. Przynosi mu to coraz większą popularność także w Polsce.

 

Rynek urządzeń sieciowych jest jednym z trudniejszych segmentów IT. Ostra rywalizacja przyczynia się do spadku cen sprzętu, a tym samym erozji marż. Tymczasem marża operacyjna Ubiquiti Networks wynosi 37 proc. – to wynik lepszy od lidera rynku – Cisco. Amerykańska firma dostarcza sprzęt sieciowy dla przemysłu, biznesu czy operatorów telekomunikacyjnych, od ubiegłego roku oferuje również produkty dla środowisk domowych i małych firm. Rozwiązania Ubiquiti Networks można znaleźć w ofercie firmy Senetic.

 

– Klienci szukają dobrej alternatywy dla drogich rozwiązań WiFi. Ubiquiti Networks posiada przewagę, ponieważ dostarcza sprzęt dobrej jakości w przystępnej cenie. Poza tym w przypadku produktów UniFi nie trzeba kupować dodatkowych licencji czy kontrolerów – mówi Adam Wawrzynek, specjalizujący się w rozwiązaniach Ubiquiti w Senetic.

 

Na czele spółki, notowanej na nowojorskiej giełdzie NASDAQ, stoi kontrowersyjny miliarder Robert Pera. Ten niespełna 40 letni biznesmen posiada 70 proc. akcji Ubiquiti Networks. Pera dał się poznać jako nietuzinkowy menedżer. Kierowana przez niego firma nie zatrudnia dyrektora finansowego ani nie posiada działu marketingu. Biznesmen zazwyczaj unika wywiadów, niemniej jego wpisy można znaleźć Twitterze. – Trzeba pozwolić, aby produkty i liczby mówiły same za siebie – tłumaczy brak działań reklamowych Robert Pera.

 

Czas na konsumentów

W ostatnim czasie Robert Pera przejawia rosnące zainteresowanie rynkiem konsumenckim. – W domu pracuje coraz więcej urządzeń podłączonych do sieci – laptopy, smartfony, tablety i szereg innych gadżetów. Ludzie korzystają z usług strumieniowych Netflixa. Routery zaczynają być wąskim gardłem w domowej sieci. Na rynku konsumenckim pojawia się przestrzeń dla wysokiej klasy rozwiązań do routingu – tłumaczy Robert Pera.

 

W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek router AmpliFi, oferujący szereg rozwiązań wcześniej niedostępnych w tej klasie produktów. Na domowy system składają się dwa elementy: router oraz bezprzewodowe wzmacniacze zapewniające wysoką wydajność i zasięg, który pokryje powierzchnię dużego domu jednorodzinnego. Urządzenie bazuje na technologii Mesh, powszechnie używanej w produktach Ubiquiti Networks, adresowanych dla odbiorców biznesowych. – To rozwiązanie prezentuje się jak sprzęt z ekskluzywnego katalogu dla nowoczesnych, eleganckich domów – chwalili produkty dziennikarze Bloomberga.

 

W Polsce AmpliFi cieszy się popularnością, jednak prym wiedzie seria UniFi. – Cała oferta Ubiquiti jest warta uwagi, ale punkt dostępowy UAP-AC-PRO to absolutny numer jeden. Duży potencjał jest też w nowszych wersjach – UAP-AC-HD i UAP-AC-SHD. To nie tylko mocny zasięg, ale też wydajność, łatwa instalacja, wytrzymałość i korzystna cena, a pogodzenie tych wszystkich cech w jednym urządzeniu to wyzwanie. Ubiquiti je podjęło i udało się stworzyć naprawdę świetne produkty – mówi Adam Wawrzynek z Senetic. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: http://lp.senetic.pl/poznaj-ubiquiti-unifi-uap-ac.

 

Firma kierowana przez miliardera cały czas zaskakuje, wprowadzając na rynek innowacyjne i eleganckie produkty, które wyróżnia prostota obsługi. W sierpniu Ubiquiti Networks przedstawiło gadżet FrontRow – wisiorek z wbudowaną kamerą. Urządzenie służy do strumieniowania wideo na Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Teraz na rynku pojawiła się tańsza alternatywa dla AmpliFi – AirCube, którego stosunek zasięgu do ceny jest bardzo zachęcający i udowadnia, że producent ma jeszcze sporo do powiedzenia na temat nowoczesnych rozwiązań.