Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE: czy nowe zasady technologiczne (DMA) powinny mieć zastosowanie do Bing Microsoftu i iMessage Apple’a?

Unijne organy nadzoru antymonopolowego pytają użytkowników i konkurentów Microsoftu, czy Bing powinien przestrzegać nowych, rygorystycznych przepisów technologicznych, a także czy powinno tak być w przypadku usługi iMessage firmy Apple.

Jak podaje Reuters na podstawie wypowiedzi swoich źródeł, Komisja Europejska we wrześniu wszczęła dochodzenie, aby ocenić, czy usługi Bing, Edge i Microsoft Advertising, a także iMessage firmy Apple powinny podlegać ustawie o rynkach cyfrowych (DMA).

Przypomnijmy, ustawa DMA wymaga, aby firmy Microsoft, Apple, Google, Amazon, Meta Platforms i ByteDance pozwalały na korzystanie z aplikacji lub sklepów z aplikacjami innych firm na swoich platformach oraz ułatwiały użytkownikom między innymi możliwość przejścia z aplikacji domyślnych na aplikacje konkurencyjne. Dochodzenie wszczęto po tym, jak firmy zakwestionowały decyzję unijnego organu nadzoru konkurencji.

Na początku tego miesiąca Komisja rozesłała kwestionariusze, prosząc konkurentów i użytkowników o ocenę znaczenia trzech usług Microsoftu oraz usługi iMessage firmy Apple w porównaniu z usługami konkurencyjnymi.

Osoby zaznajomione z tą sprawą utrzymują, że unijny organ nadzorczy zapytał, czy istnieją jakieś szczególne usługi, z których korzystają użytkownicy biznesowi i jak wpisują się one w ekosystemy firm. Pytanie miało dotyczyć także liczby użytkowników korzystających z tych usług.

Respondenci mieli niecały tydzień na przekazanie informacji zwrotnej. Komisja chce zakończyć dochodzenie w ciągu pięciu miesięcy.

UE: czy nowe zasady technologiczne (DMA) powinny mieć zastosowanie do Bing Microsoftu i iMessage Apple’a?