Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE: Meta musi ograniczyć wykorzystanie danych używanych do ukierunkowywania reklam

Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych osobowych zebranych z Facebooka do ukierunkowanych reklam, orzekł w piątek najwyższy sąd w Europie, popierając tym samym wniosek aktywisty ds. prywatności, Maxa Schremsa. 

Meta odpowiedziała na decyzję, że ​​zainwestowała ponad 5 miliardów euro, aby osadzić prywatność w swoich produktach i że nie wykorzystuje specjalnych kategorii danych, które użytkownicy podają, aby personalizować reklamy, podczas gdy reklamodawcy nie mogą udostępniać poufnych danych.

„Każdy, kto korzysta z Facebooka, ma dostęp do szerokiego zakresu ustawień i narzędzi, które pozwalają ludziom zarządzać sposobem, w jaki wykorzystujemy ich informacje” – powiedział rzecznik Meta.

Schrems wniósł skargę do sądu austriackiego, twierdząc, że stał się celem reklam w wyniku spersonalizowanej reklamy Meta opartej na przetwarzaniu danych osobowych. Schrems pozwał Meta do sądu kilkakrotnie za domniemane naruszenia RODO.

Po otrzymaniu pozwu austriacki trybunał zwrócił się o wskazówki do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z siedzibą w Luksemburgu, który w piątek poparł Schremsa.

„Sieć społecznościowa online, taka jak Facebook, nie może wykorzystywać wszystkich uzyskanych danych osobowych do celów ukierunkowanych reklam, bez ograniczeń czasowych i bez rozróżnienia rodzaju danych” – orzekł TSUE.

„Po tym orzeczeniu tylko niewielka część puli danych Meta będzie mogła być wykorzystywana do celów reklamowych – nawet jeśli użytkownicy wyrażą zgodę na reklamy. Orzeczenie to dotyczy również każdej innej firmy zajmującej się reklamą online, która nie ma rygorystycznych praktyk usuwania danych” – powiedziała Adwokatka Schremsa, Katharina Raabe-Stuppnig.