Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE obniża planowane cła na produkowane w Chinach samochody elektryczne Tesli i innych chińskich firm

UE poinformowała we wtorek, że planowane cła na samochody Tesli importowane z Chin zostaną obniżone z 20,8% do 9%, a także zmniejszona zostanie liczba planowanych ceł importowych na inne firmy produkujące pojazdy elektryczne. 

Jak podaje CNBC, nowe cła będą uzupełnieniem istniejących ceł w wysokości 10%, które UE już nałożyła na import pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami. W czerwcu UE poinformowała, że ​​nałoży wyższe cła na chiński import pojazdów elektrycznych, które, jak stwierdziła, „w dużym stopniu korzystają z niesprawiedliwych subsydiów” i stanowią „zagrożenie stratami gospodarczymi” dla producentów pojazdów elektrycznych w Europie.

Pojazdy elektryczne produkowane przez Teslę w Chinach będą teraz obciążone cłami w wysokości 9% na import do UE. Jest to obniżka w stosunku do przewidywanej stawki 20,8%, którą UE wskazała we wcześniejszej decyzji z lipca.

Komisja Europejska, organ wykonawczy UE, ogłosiła wstępny wniosek, że łańcuch wartości pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami w Chinach „korzysta z niesprawiedliwych subsydiów” i stwierdziła, że ​​leży w interesie UE nałożenie „tymczasowych ceł wyrównawczych” na import pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami z Chin.

Komisja Europejska ujawniła we wtorek projekt decyzji o „nałożeniu ostatecznych ceł wyrównawczych na import pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami (BEV) z Chin”. Organ regulacyjny stwierdził, że po otrzymaniu uwag od zainteresowanych stron na temat planowanych taryf dokona „nieznacznej korekty proponowanych stawek celnych w oparciu o uzasadnione uwagi dotyczące środków tymczasowych”.

BYD, firma EV wspierana przez Warrena Buffetta, odnotowała obniżenie stawki celnej z 17,4% do 17%; Geely z 19,9% do 19,3%, SAIC z 37,6% do 36,3%. Inne firmy współpracujące z UE w jej dochodzeniu w sprawie znacznego dotowania pojazdów elektrycznych przez Chiny, będą musiały zmierzyć się z taryfami na poziomie 21,3%.