Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE: ruszyło pierwsze dochodzenie dot. naruszeń DMA

Apple, Google i Meta zostaną zbadane pod kątem potencjalnych naruszeń ustawy o rynkach cyfrowych, jak poinformowały w poniedziałek unijne organy regulacyjne ds. ochrony konkurencji. Wykazanie naruszeń może skutkować nałożeniem na firmy dużych kar finansowych. 

Jak przypomina Reuters, prawo, które weszło w życie 7 marca, nakłada na sześciu dostawców, którzy świadczą usługi takie jak wyszukiwarki, sieci społecznościowe i aplikacje do czatu wykorzystywane przez inne firmy, obowiązek przestrzegania wytycznych, aby zapewnić swoim rywalom równe szanse i dać użytkownikom większy wybór. Naruszenia mogą skutkować karami finansowymi sięgającymi nawet 10% całkowitego rocznego obrotu firmy.

Komisja Europejska wyraziła podejrzenia, że środki wprowadzone przez te firmy nie zapewniają skutecznej zgodności z ustawą. Zapytany, czy Komisja nie spieszy się zbytnio, szef przemysłu UE Thierry Breton powiedział, że dochodzenie nie powinno być niespodzianką. Polityk powiedział, że Meta, która w listopadzie zeszłego roku wprowadziła w Europie usługę subskrypcji bez reklam i wywołała falę krytyki ze strony konkurentów i użytkowników, powinna oferować bezpłatne alternatywne opcje. Google i Apple w podobny sposób wprowadziły nowe opłaty za niektóre usługi.

Organ wykonawczy UE zamierza zakończyć dochodzenia w ciągu roku, czyli w ramach czasowych określonych w DMA. Oświadczył też, że nakazał spółkom zachowanie określonych dokumentów, umożliwiając im dostęp do odpowiednich informacji w ramach bieżących i przyszłych dochodzeń.

Rzecznik Meta powiedział, że firma stara się stosować do wytycznych ustawy.

„Subskrypcje jako alternatywa dla reklam to ugruntowany model biznesowy w wielu branżach, dlatego zaprojektowaliśmy Subskrypcję bez reklam, aby uwzględnić kilka nakładających się obowiązków regulacyjnych, w tym DMA” – powiedział rzecznik Meta.

Google, które stwierdziło, że wprowadziło istotne zmiany w swoich usługach, oświadczyło, że będzie bronić swojego podejścia w nadchodzących miesiącach.

Apple podało, że ma pewność, że działanie firmy jest zgodne z DMA.