Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE sprzeciwia się zasadzie „Made in USA” w odniesieniu do wsparcia dla pojazdów elektrycznych

Unia Europejska stara się przekonać Stany Zjednoczone do złagodzenia wymogów, że pojazdy elektryczne muszą być „Made in USA”, aby kwalifikować się do ulg podatkowych, nawet gdy obie strony są bliskie porozumienia w sprawie surowców, wysoki urzędnik UE powiedział w czwartek.

Waszyngton zapewnia ulgi podatkowe w wysokości do 7.500 dolarów dla konsumentów kupujących pojazdy elektryczne, ale tylko wtedy, gdy montaż końcowy i komponenty baterii w wysokości co najmniej połowy wartości są wykonane w Ameryce Północnej.

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Valdis Dombrovskis, który nadzoruje politykę handlową UE, powiedział, że trwają dyskusje na temat tych wymogów dotyczących lokalnej zawartości i że UE chce ustalić, jak komponenty baterii zostały zdefiniowane.

 

„Czy chodzi tylko o konkretne komponenty baterii, czy o wszystko? I rzeczywiście to było tematem dyskusji z sekretarzem skarbu Panią Yellen w ostatni czwartek. Tak więc tam prace trwają” – powiedział na briefingu w Sztokholmie przed spotkaniem ministerialnym w sprawie handlu.

 

Departament Skarbu ma ustalić wytyczne jeszcze w tym miesiącu.

 

„Muszą one respektować literę prawa, ale wciąż jest pole manewru” – powiedział Dombrovskis.

 

Kolejnym kryterium ulgi podatkowej jest to, że duża część materiałów krytycznych pochodzi od partnera USA w ramach umowy o wolnym handlu (FTA), którym Unia Europejska nie jest. Dombrovskis potwierdził to, a ogłoszenie ma nastąpić w piątek podczas spotkania prezydenta USA Joe Bidena z przewodniczącą Komisji Ursulą von der Leyen.

Dombrovskis powiedział, że Unia Europejska chce również stworzyć klub zrzeszający dostawców surowców krytycznych, który połączyłby podobnie myślące kraje konsumujące i produkujące, jako przeciwwagę dla Chin, które dominują w przetwarzaniu litu i ziem rzadkich.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX