UE twierdzi, że WhatsApp zgadza się być bardziej przejrzystym w zakresie zmian w polityce aplikacji
Meta Platforms WhatsApp zgodził się być bardziej przejrzysty w zakresie zmian w swojej polityce prywatności wprowadzonych w 2021 r., poinformowała Komisja Europejska w poniedziałek, po skargach organizacji konsumenckich z całej Europy.
Jak przypomina Reuters, Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) i Europejska Sieć Organów Ochrony Konsumentów powiedziały WhatsAppowi w zeszłym roku, że nie wyjaśnił zmian prostym i zrozumiałym językiem, co narusza prawo. Krajowe organy regulacyjne państw członkowskich UE mogą nakładać sankcje na firmy za naruszenia.
„Konsumenci mają prawo zrozumieć, na co się zgadzają i co konkretnie pociąga za sobą ten wybór, aby mogli zdecydować, czy chcą nadal korzystać z platformy” – powiedział komisarz ds. Sprawiedliwości Didier Reynders.
WhatsApp zgodził się teraz wyjaśnić zmiany w umowach użytkowników z UE oraz sposób, w jaki mogą one wpłynąć na ich prawa, a także zgodził się umieścić w widocznym miejscu możliwość zaakceptowania lub odrzucenia zmian przez użytkowników oraz zapewnić im możliwość łatwego zamykania wyskakujących powiadomień o aktualizacjach.
Firma potwierdziła również, że dane osobowe użytkowników nie są udostępniane stronom trzecim ani innym firmom Meta, w tym Facebookowi, w celach reklamowych.