Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE twierdzi, że WhatsApp zgadza się być bardziej przejrzystym w zakresie zmian w polityce aplikacji

Meta Platforms WhatsApp zgodził się być bardziej przejrzysty w zakresie zmian w swojej polityce prywatności wprowadzonych w 2021 r., poinformowała Komisja Europejska w poniedziałek, po skargach organizacji konsumenckich z całej Europy. 

 

Jak przypomina Reuters, Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) i Europejska Sieć Organów Ochrony Konsumentów powiedziały WhatsAppowi w zeszłym roku, że nie wyjaśnił zmian prostym i zrozumiałym językiem, co narusza prawo. Krajowe organy regulacyjne państw członkowskich UE mogą nakładać sankcje na firmy za naruszenia.

 

„Konsumenci mają prawo zrozumieć, na co się zgadzają i co konkretnie pociąga za sobą ten wybór, aby mogli zdecydować, czy chcą nadal korzystać z platformy” – powiedział komisarz ds. Sprawiedliwości Didier Reynders.

 

WhatsApp zgodził się teraz wyjaśnić zmiany w umowach użytkowników z UE oraz sposób, w jaki mogą one wpłynąć na ich prawa, a także zgodził się umieścić w widocznym miejscu możliwość zaakceptowania lub odrzucenia zmian przez użytkowników oraz zapewnić im możliwość łatwego zamykania wyskakujących powiadomień o aktualizacjach.

 

Firma potwierdziła również, że dane osobowe użytkowników nie są udostępniane stronom trzecim ani innym firmom Meta, w tym Facebookowi, w celach reklamowych.