Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ukraiński Kyivstar przeznaczył 90 milionów dolarów na walkę z następstwami cyberataku

Wiodący ukraiński operator komórkowy Kyivstar przeznaczył 90 milionów dolarów na walkę z podejrzanym rosyjskim cyberatakiem na swoje usługi i powiedział, że wpłynęło to na jego wzrost.

Włamanie, opisane przez dyrektora generalnego jako największy cyberatak na infrastrukturę telekomunikacyjną na świecie, uderzyło w Kyivstar w grudniu, uszkadzając infrastrukturę i zakłócając sygnał telefonii komórkowej dla milionów Ukraińców.

„Przed cyberatakiem odnotowywaliśmy wzrost o 11%-12% kwartał do kwartału w 2023 roku. Cyberatak pochłonął około 3% rocznego wzrostu” – powiedział dyrektor generalny Oleksandr Komarov agencji informacyjnej Interfax-Ukraina.

Komarov dodał, że operator komórkowy przeznaczył 3,6 miliarda hrywien (90,76 miliona dolarów) na walkę z następstwami ataku. Kwota ta została przeznaczona na naprawę szkód, a także na wzmocnienie systemu i sfinansowanie programu lojalnościowego dla klientów.

Kyivstar, należący do notowanego na giełdzie w Amsterdamie operatora telefonii komórkowej Veon, ma 24,3 miliona abonentów telefonii komórkowej, a także ponad 1,1 miliona abonentów domowego Internetu.

Ówczesny szef cyberszpiegów w Kijowie powiedział wówczas, że jest przekonany, iż atak został przeprowadzony przez Sandworm, jednostkę cyberwojskową rosyjskiego wywiadu wojskowego. Solntsepyok, grupa uważana przez Ukrainę za powiązaną z Sandworm, przyznała się do odpowiedzialności. Rosja nie skomentowała ataku.