Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ukraiński operator komórkowy Kyivstar informuje, że usługi są przywracane po cyberataku

Największy ukraiński operator komórkowy, który w tym tygodniu ucierpiał na skutek zmasowanego cyberataku, oświadczył w piątek, że przywrócił mobilny internet w całej Ukrainie i roaming międzynarodowy. 

Wtorkowy atak na Kyivstar, którego abonamentami jest ponad połowa ludności Ukrainy, przerwał udostępnianie usług oraz uszkodził infrastrukturę informatyczną i systemy ostrzegania o nalotach w kilku regionach.

W środę grupa o nazwie Solntsepyok, uważana przez ukraińskie służby bezpieczeństwa SBU za powiązaną z rosyjskim wywiadem wojskowym, w poście w komunikatorze Telegram poinformowała, że przeprowadziła atak.

W oświadczeniu na Facebooku Kyivstar poinformował, że pracuje nad przywróceniem możliwości wysyłania wiadomości SMS. Sieć, jak stwierdzono, działa we wszystkich standardach, w tym 4G.

„Oznacza to, że jakość całej komunikacji wkrótce się poprawi, nawet jeśli obecnie będzie ona działać ze zmniejszoną szybkością – czytamy w oświadczeniu. – W niektórych miejscowościach nadal mogą występować krótkotrwałe trudności z komunikacją. Jednak nasi specjaliści szybko je eliminują”.

Holenderska spółka-matka Kyivstar, Veon Ltd., we wcześniejszym oświadczeniu ogłosiła wznowienie świadczenia usług. Dyrektor generalny Kyivstar Oleksandr Komarow powiedział w czwartek, że firma może potrzebować kilku tygodni na przywrócenie wszystkich usług po ataku.

Komarow zapewnił, że dane klientów nie zostały naruszone. Dyrektor generalny Kyivstar powiedział, że hakerzy wykorzystali do ataku przejęte konto pracownika, ale badane jest, w jaki sposób uzyskali do niego dostęp.

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?